söndag 29 maj 2011

Virkat bokmärke till mor.



Jag virkade ett prinsesstårtebokmärke till min lilla mamma på mors dag. Med en liten ros på änden.



Och så köpte jag två goa ansiktskrämer till henne.
Själv fick jag en väldans fin puderrosa bollsjal av mina väldans fina barn.



Och så fick jag ju sovmorgon. Och typ 8 teckningar från Majkis. Som hon kom in med en i taget ungefär var 6 minut under min sovmorgon. Den andra teckningen hon kom in med såg ut så här:



-Grattis på mors dag igen. Den här gubben är du mamma.

Och tänka sig... det var ju faktiskt på pricken likt hur jag såg såg ut när hon kom in till mig första gången under sovmorgonen.

9 kommentarer:

Emilia sa...

Fina presenter - både till dig och din mamma!

Fröken Fräken sa...

Med sådant fint bokmärke måste man väl vilja ta paus mest hela tiden i läsandet bara för nöjet att lägga märket på plats?
Jag tänkte att det var fartstreck på den där teckningen, att hon ville att du skulle upp ur sängen fort som bara den!

alarnophotography sa...

Haha underbart! Som vanligt, fantastiska du!

AnnaMalinska sa...

Hej,
jag har smygläst din blogg ett tag och tycker den är helt underbar. Jag håller på att lära mig att virka och det var genom googlandet som jag hittade din blogg. Jag fick mitt första barn för 6 veckor sen och nu är hon i stort behov av en mobil till sin barnvagn och då hittade jag mönstret på din underbara ugglor. Jag är så tacksam för de mönster du lägger ut. Det jag som novis inom virkningen undrar är vilket garn som är bäst att använda? Jag testade med Drops Paris men det kändes lite klumpigt. Har du något bättre förslag.
Återigen, tack för en härlig blogg.
Malin

Kungen o Majkis sa...

Malin: Hejsan! Kul att du har hittat hit! Jag försökte kommentera på din blogg, men jag har fortfarande bekymmer med att kommentera :/! Jag brukar använda mig av Tildagarn ( bomull) eller Jubileumsgarn(acryl) när jag gör mina barnvagnsmobiler!
Ha det gott!

E.Winberg sa...

Vilken glad mamma det måste blivit! Vilket fint bokmärke, hur har du gjort rosen om man får fråga? :)

E.Winberg sa...

Delar du mönstret till hela bokmärket? Tänkte jag skulle göra en till min mamma jag med ;D

Sam E sa...

Yes I would love the pattern too!! Please share pattern!! :D

Sam E sa...

Please can you share this exquisite pattern it is gorgeous!! Xx