fredag 25 november 2011

Fredagscitatet.



Och så var det fredag igen. Inte klokt vad veckorna går fort. Här kommer ytterligare några ord om positivt tänkande. Bra skit sånt.

Jag har fått lite frågor under veckan och jag tänkte svara på dem här.

Hur var nu vår weekend i Götet?
Herrejisses vad bra vi hade det. Vi gjorde allt det som stod på önskelistan. Förutom att äta rostade kastanjer dårå. Tydligen sålde inte det detta året. Dumt. Men vi drack ju glögg. Och vi drack vin. Gick på stan. Vi åt mat. Och vi åt mat. Och drack lite till vin. Och vi sov. Och vi pratade nonstop hela helgen, utan att bli avbrutna en enda gång. Det ni.

Vad använde du nu för garn till din virkade glöggren?
Frejagarn och virknål nr 3,5. Jajamen.

Tar du fortfarande inga beställningar?
Nej. Jag slutade ju ta beställningar i april förra året för jag trodde att jag hade fått carpaltunnelsymdrom. Men de ofrivilliga ryckningarna och otrevliga stickningar i min vänstra arm slutade inte. Och spred sig till hela vänstra sidan av kroppen. Och efter en hejdundrande massa undersökningar, ryggmärgsprov och blodprov visade det sig att mina symtom berodde helt enkelt på utmattning. Erica höll på att gå in i väggen. Berodde ju inte bara på virkbeställningar utan även på att mitt livs ryggsäck kanske tillslut hade blivit för tung. Nu virkar jag för att jag tycker det är himla roligt. Och avstressande. Nu virkar jag det jag själv vill. Jag mår kanoners. Jag kommer inte ta beställningar. Man ska vara rädd om sig. Japp.


Nu har vi en fullsmockad helg framför oss. Dop för grannarnas lille A och 20-årskalas för barnens kusin på lördag. Och så förstås firande av vår egen blivande 4-åring på söndag. Majkis ville inte gå ur sängen i morse. Ifall pappa skulle komma med paket och tårta redan nu. Tja, man vet ju aldrig. Värt att chansa liksom.

Ha nu en riktigt härlig helg!

4 kommentarer:

bom sicka bom sa...

ja, du ska va rädd om dej!
ha en trevlig fullspäckad helg!
ulrika

trådtanten sa...

Ryggsäcken blir gärna tung när man har barn med särskilda behov. Det som ändå är bra med en tung ryggsäck är att man har mycket mer gott med sig än de flesta andra.

Petra / Popetotrora sa...

Jag gillar dina fredagscitat! Ett trevligt återkommande inslag. :)

Nu ska jag ta tag i att virka din glöggren. Har tänkt att den ska få bli en gå bort-presnet till nästa helgs glöggfest.

Johanna sa...

Känns som att fredagscitaten börjar bli en fin liten tradition =) Gött att höra att du hade det bra i Götet, och att du tar hand om dig. Det ska man göra!