onsdag 9 maj 2012

Jag ska måla hela världen, lilla Majkis.


Det är det jag har pysslat med de senaste dagarna. Iallafall om hela världen är Majkis lekstugegolv. Eller iallafall halva golvet. För det är det jag har målat.
Efter dammsugning, svabbning och uppmätning av lekstugegolvet var det så dags för lite lekstugepiff igen. Jag åkte till färgaffären och införskaffade mig lite julafton-inspirerad färg.

Nä, så var det ju inte riktigt. Jag fick allt mäta och måla upp ett rutmönster för att sedan maskera med tejp. Och måla med vanlig svart färg. Som vanligt folk. Och resultatet då? Jodå, vi är riktigt nöjda, Majkis och jag.

Lite skönt retro sådär. Och äntligen fick den lilla virkade vimpeln, som jag virkade i vintras, komma upp på sitt rätta ställe. När jag virkade den i början på januari var det väldigt avlägset att det någonsin skulle bli vår igen. Men nu är vi faktiskt där. Och hur gott är inte det?

12 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Vad fint det blev!

Rumpetuss sa...

Jättefint!!!

miss w sa...

Bästa färgen! Inte undra på att det blev bra! :)

kvinnan med koftan sa...

Majkis har nog världens bästa mamma...

Petra / Popetotrora sa...

Ja, det där ska ni verkligen vara väldigt nöjda med! Superfint! :-)

CreandoPhoto sa...

Underbart tycker jag, som fullkomligt älskar svart-vitt-rutigt golv :) Men den färger har jag inte provat ;)

Kramar Kicki

Engelska Villan sa...

Gud så snyggt!

Helena, Craft and Creativity sa...

Ja! Vad fint!!! Och kul bild med färgburken och den rutiga färgen... fick mig att haja till. :)

Fröken Pimpinett sa...

Vilket jobb du lagt ned. Superfint! Schackrutigt golv är ju underbart.

Malin på pastill.nu sa...

Men ååååh vad snyggt! Hur maskerade du, hur mätte du?? Skitsnyggt rent ut sagt!

Och tack för tips om anteckningsblock bredvid sängen, det ska jag ha!

Kram

Li.W sa...

Jätte fint!
Skulle oxå vilja ha den här färdig-rutade färgen... Hade blivit så mycket lättare då...
Kram

h/saltaste bönan sa...

Skitsnyggt! Hur håller det? Är det vanlig golvfärg? Är sugen på att måla om mitt köksgolv, men det är kanske optimistiskt att hoppas att det skulle funka...