söndag 6 januari 2013

Virkad mormorsrute-girlang.

Nu har vi rensat ut alla julgrejor. Även granen och ljusstakarna. Ja, rubbet. Även den virkade grangirlangen i tv-rummet fick flytta ner i jul-lådan i väntan på nästa jul. Och då blev det ju lite tomt där.
Så kan man inte ha det. Jag virkade en ny girlang. Denna gången en rar mormorsrutevariant.
Mönstret hittade jag här. Jag använde mig av Tilda-garn och virknål nr 3,5. I originalmönstret var det ett varv till. Ett varv med picoter på. Så det blir en liten spetsaktig kant. Sånt fnös ville jag inte ha på mina vimplar. Nej, raka och fina mormorsrutetrekanter, det är mer min melodi.

Ha en fortsatt go trettondag.

11 kommentarer:

Satu Pysselblogg ! sa...

Så söta dem är, även utan fnös ;-)
Det blir lite tomt när man rensar bort alla julsaker, men skönt tycker jag.
Kram Satu

Mia sa...

En väldans söt girlang. Hittade en påse med restgarner jsg fått kanske skulle jag ta och virka en.

Anna sa...

Finfint!

Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

Välkommen att kika in hos mig!
Kram från Gotland!

Luxxie - Kreativt kaos sa...

Vad gulligt med en girlang där ändå. Det blir ju lätt så tomt efter jul. Jag tycker girlangen var jättefin, jag ska spara det mönstret och göra en sådan till mitt nya rum sen :)

Photo by Maria sa...

Nä tomt där kunde du ju inte ha det ;) Och finaste girlangen knåpade du ihop =) Och fin utan spets är den..

Kram Mia

Jonna sa...

Så söt girlang! En sån ska jag lära mig att virka! Tack för tips!

CreandoPhoto sa...

Såklart! Jag får nog virka ett träd eller något för det är rasande tomt där granen stod...

Kramar

Anita sa...

Superfina! Tänk att mormorsrutor passar till allt :)

Rumpetuss sa...

Så fina och utan massa lulllull ;0)!!!

Dawn sa...

Your garland is magnificent!

Helena, Craft and Creativity sa...

Mycket vacker girland och härlig kombination av färger. I love mormorsrutor <3