onsdag 17 april 2013

Kungen 10 år. Just idag.

Ja, idag är det en stor dag. Idag fyller nämligen vår store kille hela 10 år. Minns det som igår när han kom till världen. Oj, vad vi hade längtat. Och så kom han. Vår Bosse. Små ludna öron och en rejäl kalufs på huvudet. Eftersom han opererades för sitt ryggmärgsbråck när han var en dag gammal dröjde det 3 dagar innan vi fick hålla honom i famnen. Bara klappa försiktigt genom öppningarna på kuvösen. Men det gosade vi snabbt ikapp under de 5 veckorna vi fick stanna på sjukhuset. Inte klokt på en fläck att 10 år kan flyga förbi så snabbt. Och ändå känns det som om han har funnit hos oss jämt.

Vår goe kille, bästa storebroren, bästaste Kungen. Grattis på din stora dag. 10 år. Inte klokt på en fläck.

23 kommentarer:

Alviti sa...

Grattis på födelsedagen Kungen! Hoppas att dagen blir precis så som du vill ha den :)

Di sa...

Grattis på födelsedagen till Kungen, hoppas hans födelsedag blir riktigt bra 🌹

Hedvig Olsson sa...

Tio år är det finaste man kan fylla! Hälsa Kungen det.

Kram
Hedda.

Grodmamman sa...

Stort grattis till Kungen!:) Hoppas att du får en bra dag!
Kram

MARIA sa...

Hipp hipp hurra, för Kungen idag! :D

Anita sa...

Hoppas hovet uppvaktar så som det anstår en kung på tio vårar.

Rumpetuss sa...

Stort grattis på din stora dag Kungen! Hoppas på en fin dag!

Bibbis blandning sa...

Grattis på födelsedagen. Förmodligen får du kunglig spis och blir rejält uppvaktad av din kärleksfulla familj.
Hoppas du har en toppendag!

Fru Olsson sa...

Hipp hurra på Kungens dag!

// Karin

Anne sa...

Stort grattis till stora killen!

Anita - AnniesGranny sa...

Stort och varmt grattis till Kungen!

Catty sa...

Awww grattis till stora killen !!

Skalmans mamma sa...

Stort grattis finaste 10-åringen! önskar hela Skalisfamiljen

CreandoPhoto sa...

Åh, GRATTIS till världen finaste kung!!!! Hoppas dagen har varit helt toppen!

Kramar

Nina Liljedahl sa...

Grattis till finfina killen!

Jag såg en kille i fredags i Mjölby som såg precis ut som Kungen, bor ni där eller var det bara en look-alike?

kungen o majkis sa...

Vi bor inte där..men det kan mycket väl ha varit Kungen du såg ;-)!

Ida sa...

Grattis på födelsedagen. Härligt leende och bus i blicken som smittar av sig.

Black Iris sa...

Stort grattis till Kungen :)
Jag har aldrig kommenterat här hos dig förut men nu vill jag göra det och tala om att jag gjort en spindelsjal efter ditt mönster.. Tusen tack för det, det var så enkelt att följa. Jag kommer att länka till dig nu när jag lägger ut den på bl.a. Mönsterarkivet på FB..

Maidi

Camilla sa...

Stort grattis till Kungen!!!

Emilia sa...

Grattis till Kungen! Visst flyger tiden förbi alldeles för fort ;)

Geta sa...

Grattis till Kungen!
Jag är ny här hos dig och har aldrig kommenterat tidigare.
Har börjat på en spindelsjal och vet inte om jag gjort rätt. Nu är jag uppe i sex spindlar i "bredd" men jag tycker inte att sjalen är särskilt stor och jag har precis börjat på mitt tredje nystan. Det enda jag kan tänka mig vara fel är att virknålen är lite för tunn, det var någon konstig märkning på den men den är grövre än 3.
Vad får du för mått på sjalen tex överkant eller spets till överkant?
Tacksam för hjälp!

kungen o majkis sa...

Geta: Mina sjalar är ca 130-140 cm i vingbredd och ca 60 cm från överkant till spets. Hoppas det hjälpte något :-)!

Johanna sa...

Världens största grattis såhär lite i efterskott till världens bästa kung! Hoppas ni har firat riktigt kungligt nu. Med mycket mys och paket!