torsdag 4 april 2013

Nya virktag. Och nya kökshandtag. Nånstans.

 Ibland försvinner min virklust. Väldigt sällan. Men nu är det faktiskt nästan två veckor sedan jag virkade. Och i mitt fall det är nästan världsrekord. Jag har ett väldigt bra knep när detta knepiga och ovanliga tillstånd infinner sig. Jag åker till min lokala garntant och klämmer och känner lite. Inte på den lokala garntanten utan på garner. Och så köper jag mig fyra nystan Tilda-garn. Ja, ni vet nog vad som vankas. Klart det ska bli en spindelsjal till. Ty att virka spindelsjalar är som honung för själen. Och vips längtar jag hem till min virknål igen.

Och så har vi äntligen fått vårt nya kök. Härligt värre. Vad tror ni? Tror ni att det räcker med ett hokos pokos?
Hoppas.

14 kommentarer:

tildashandarbetskorg sa...

Det händer ibland hos mig med men då stövlar jag sockar i stället å vips vill man. orka igen. Lycka till mef ett.nytt kök
Kram/Y

Mamma Mia sa...

Kan krävas att du lägger i från dig virknålen om hokus pokus ska funka ;)

Camilla sa...

Ja! alltså jag har virkat några spindelsjalar efter att inspirerats av dig. Och så skulle jag göra en anananssjal...det gick åt fanderns, mönstret skenade iväg och jag fick ingen ordning...vad göra man då??? jo man revar upp allt och virkar en spindelsjal och då kändes allt mycket bättre och så mycket roligare. Så jag kommer inte att virka något annat än spindelsjal. kram camilla

Photo by Maria sa...

Lite trolleri, sen är köket uppe ;)

Spindelsjalarna är så jäkla snygga.. Tipsade en kompis till mig, och nu har hon med virkat ett par.. Kanske får muta henne så hon virkar en till mig med ;)

Kram Mia

Anonym sa...

Vill tacka dig för den utförliga beskrivningen av spinelsjalen. Det gjorde att även jag fått uppleva " honung för själen ". En sjal är nu klar och nästa är på gång som födelsedagspresent till mamma.

Tack för en super blogg!!

TREVLIG FREDAG,
// Linda

Annika GW sa...

En kram till den lokala garntanten kanske du iallafall skulle kosta på nästa gång du köper garner! / Annika

Grodmamman sa...

Håller med dig angående spindelsjalarna!:) Har använt min första hela veckan och är på gång med en till. Har köpt garn till ytterligare en och det lär nog bli fler ändå!:)
Ha en fin helg!
Kram

Ida sa...

Näe, jag är alldeles spindelschalsfri jag. Men jag har virkat en liten räv som sitter på köksbordet och förgyller våra dagar.
Lycka till med köket. Om det är ett IKEA-kök behövs det mer än hokus pokus. Nån som kan läsa ritning och hålla redapå skruvarna.
Ha det gott

Ina sa...

Känner igen det där, ibland försvinner lusten och jag får smått panik. Bra att du hittat ett sätt att få tillbaka den. Jag har inte riktigt kommit dit än. Men jag kommer kanske på nått bra med tiden. Trevlig virk helg! Ina

Malin på pastill.nu sa...

Du är galen :-D På ett bra sätt ;-)

CreandoPhoto sa...

Jag måste sätta fart med min spindelsjal någon gång. Den blir i samma färg som din...när den blir.

Och vad det gäller köket...jag sa hokus-pokus till maken och vips så var köket uppe! Prova du också! :)

Kramar

Anonym sa...

Jag virkar oxå spindelsjalar men har ett annat "enklare" mönster.

Vill tacka för din blogg. Hjälper mej att hålla mej på jorden.

En varm tanke till dina barn.

"Pialinn"

Snäckskalsdalen. sa...

Jag upptäckte just din blogg! Din helt fantastiska och generösa blogg. Jag lade mig som följare meddetsamma. Jag är överväldigad av allt fint du virkar och pysslar och bakar mm mm och för det humoristiska sätt du skriver på - mycket underhållande. Det skall bli ett nöje att hänga med här!
Kramar
Agneta

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Aaaaaaaaaaaah! Men HALLÅ! Jag tappar hakan! Vad du kan virka!! Ah! Jag blir så imponerad så jag vet inte vad jag ska skriva!! Största elogen till dig! KRAM!