måndag 8 april 2013

Ursäkta röran. Vi bygger om.


 Ja, nu är vi äntligen igång. Och nu har vi gamla köket på altanen. Och nya i vardagsrummet. Kaffebryggaren är i tvättstugan. Kyl och frys i hallen. Spisen i tv-rummet. Och frukostflingorna i bastun.
Det har varit fullt upp klippt hela dan. Min rara pappa skruvar ner skåp. Och vi bär. Min rara pappa river kakel. Och vi städar. Min rara pappa sågar. Och vi sandpapprar. Ja, vi hjälper till så gott vi kan. Jag har idag till exempel helt tagit över skadebiten. Det visade sig att jag faktiskt är väldigt bra på just det.
Jag tror det räcker för hela köksbytet faktiskt.

Ikväll sätter jag mig i soffan, vilar mig lite och virkar på min sjal. En spindelsjal. Med en tvist. En egen hitte-på-tvist.
Tur man inte använder tummarna så mycket när man virkar. Så kan vi säga.

14 kommentarer:

marremorr sa...

Ajdå!! Ser inte bra ut...! Ta det försiktigt nu med både köksbestyr och virkaventyr! Hoppas tummen kryar på sig snabbt som blixten!

MARIA sa...

Hörru, den där tummen ser inte glad ut..!

Jag håller också på med en spindelsjal. Min första. Det går superbra, tack vare din finfina förklaring på diagrammet... :D Länkar när jag är klar så du får se! :)

Krya på tummen din, kram!

CreandoPhoto sa...

Aaaajjjj! Det där gjorde du inte bra alls hörru! Bättre att du virkar tänker jag. Annars är jag väl bekant med röran som blir vid köksrenovering. Innan köket är färdigt är man det närapå själv...kan man säga :)

Kramar

Ruths datter sa...

Lykke til med jobbing med nytt kjøkken. det blir sikkert bra.
Klem

Unknown sa...

Men ojdå, hoppas du får behålla tummen.... ヽ(ヅ)ノ Jag har varit med om att få bytt ett kök jag med, ett fasligt jobb men ack så härligt när det är klart. Håll ut du kommer att bli sååå nöjd!

Helge o Hulda sa...

Hu, du borde varna för otäcka bilder innan man skrollar ner ;) Har just gjort min första rapport i min första spindelsjal och tackar så hemskt mycket för den proffsiga beskrivningen.

Rumpetuss sa...

Ajajaj! Inte bra med skadad tumme men desto bättre med nytt fint kök! Lycka till och använd handskar med stålhätta tycker jag ;0)

Bettan sa...

Hua, har vår köksrenovering i färskt minne.. Det lär dröja innan vi gör det igen! Men det blev väldigt bra och det är jag övertygad om att ert blir också. Du behöver ju inte arbeta med tummen, du kan peka och tala om vad de andra ska göra! Projektledare måste man ju ha ;)

Grodmamman sa...

Stackare! Aldrig kul med renoveringskaos, men förhoppningsvis är det värt det i slutändan!:)
Jag har nu gjort klart min andra spindelsjal och har garn till en tredje, gillar dem verkligen!:)
Kram

Fru Olsson sa...

Ajajaj - bästa tummen. Hoppas nån blåste bort det onda...

Känns ganska skönt att se någon annans renoveringskaos. Vi flyttade ju vårt kök för ett år sen, men vi gjorde inget alls själva. Inte ens skadade tummen. Och eftersom vi flyttade köket så hade vi hela tiden ett kök igång. Rena lyx-renoveringen kan man tycka... Och ändå kändes det ganska jobbigt...

Lycka till. Jag håller tummarna för skadefria tummar...

// Karin

Photo by Maria sa...

Du får vara rädd om dig och ta det försiktigt..

Kram Mia

Malin på pastill.nu sa...

Det är nog bättre att du virkar dig igenom hela köksrenoveringen :-D Med en tvist skriver du. Hmm.. kan det vara en spindel som sitter på sjalen?

Catty sa...

Ojoj vilket jobb ! Blir säkert jättefint när det blir klart :)

Karin sa...

Oj det såg inte bra ut alls du kan nog inte snickra mera nu på ett par dagar :) Ha en bra helg Karin