fredag 19 april 2013

Virkad döskallesjal.

Ja, jag är väl lite knäpp. Jag köpte ju garn till en spindelsjal. För jag skulle ha en sån där honung-för-själen-virkning ni vet. Men så hade jag ju sett en virkad döskalle på mönsterarkivet. Den har bott i mitt bakhuvud ett tag. Det är snyggt med döskallar. Ganska inne med. Och så började jag fundera. Undrar om man inte skulle kunna kombinera döskallemönstret med spindelsjalsmönstret på något vis. Och på så sätt få en döskallesjal. Jag virkade. Repade upp. Virkade. Repade upp. Och efter typ 10 virkningar och upprepningar så fick jag till det. 

 Ja, det kanske inte blev den där honung-för-själen-virkningen jag hade tänkt mig till en början. Men sen, när det väl rullade på igen...så blev jag ju faktiskt himla nöjd. Och himla roligt var det.

Jag skrev ner hur jag gjorde och visar er nån gång framöver. Hav tålamod.

Uppdatering: Mönstret är nu klart och det hittar du här: Virkad döskallesjal.

Nu tar vi en sån där riktigt go helg, va? Det ska iallafall jag och min nya döskallesjal ha.

71 kommentarer:

Ina sa...

åh, vad snygg!! sånn vill jag också ha! vore jätte kul om du vill dela med dig av mönstret!

Anonym sa...

Jättesnygg, vad du är duktig.
Vårhälsningar från Brittinger

Mumari sa...

Men wooooow!! Jag måste göra en sådan och hoppas jag har tålamod att vänta på ditt mönster!

Anonym sa...

Jätte snygg! Ser fram emot mönstret :)

Anonym sa...

så häftig ser verkligen fram emot mönster. Nu blev det flera saker att göra på listan. Men så fort detta mönster kommer skall jag starta. SUPER HÄFTIG

Sofia sa...

Vilken fin! Önskar jag orkade ta mig tid och verkligen lära mig göra såna där spindelsjalar, och sedan även denna döskallesjal. Den skulle min mamma älska!

evaherremo sa...

Jätte snygg. Vad påhittig du är ;-)

Nenne sa...

Den var ju helt ascool, snygg, fantastisk! Allt!

När du delar med dig av/säljer det mönstret ska jag absolut göra en sån!

Önskar dig också en fantastisk helg!

Marie sa...

Fy tusan vilken snygg - jätte fräck! Vill också ha - men kan inte virka!

Catarina sa...

Ja men oj, så häftig!!

Anna-Lotta sa...

Gud så snygg...vill också göra :)
Hoppas ni får en supergo helg.

Grodmamman sa...

Brukar inte gilla döskallemönster, men den här var häftig!:)
Blir nog en sådan när och om du delar med dig av mönstret.
Kram

Britta sa...

Åh så läcker! Den vill man ju ha bums.
Trevlig helg!
// Britta

Anonym sa...

Men alltså, nu blev jag nästan mållös.. Vilken tvist och så SNYGGT och COOLT. Tusan va kreativ du är! ;0)

Hoppas verkligen att det kommer ett mönster (när köket är fixat och klart förstås. Viktigt sånt där. Man kan ju inte ha frukostflingorna i bastun hur länge som helst..)

mvh Agneta

HannasHörna sa...

Åh vad fin!

Ser fram emot mönstret...

Ha en fin fredag!

Anna W sa...

Helt underbar!!!!!

Louise sa...

Men jädrar i min låda vad snyyygg!! Där fick du till det!!! I vilket garn har du virkat den?Trevlig helg!!!

Trixiyo sa...

Grymt snygg, ja älskar döskallar så en sån blir man himla sugen på å göra med :)

Cias Små Ting sa...

jag DÖÖÖR så snygg!! Du är ju bara så jäkla bra!

kungen o majkis sa...

Tilda bomullsgarn :-)!

MARIA sa...

Oh herregud så himmelens snygg, och vilken talang du har, kvinna!
Nu vill jag göra en sådan istället för en med spindlar, men jag har ju precis börjat på min andra spindel, utan att ens avslutat den första... så typiskt, va! :D

Trevlig helg!

Om Ett Hus sa...

Men åh! Den var verkligen super super snygg! :) Jag ska göra den direkt sen när vi lägger ut mönstret! :) Du är så himla duktig!

Lotte sa...

Cool och frän! Skulle köpa mönstret direkt! Mvh Lotte

Anna sa...

Åh vad fin den blev!! Så fort du lägger ut ditt mönster så kommer jag att virka en jag med! Du är verkligen superduktig!!

Susanne sa...

Vad kusligt, jag som i dagarna gått och funderat på hur jag ska få till en dödskallesjal till syrran :D Väntar med spänning på mönstret!

Lotta K sa...

Skitsnygg!!! Hör av dig till Svarta Fåret och sälj beskrivningen till dem. Min bästa garnförsäljerska har designat en poncho till dem.

Systeryster och jag .... sa...

vilken häftig sjal...
...beundrar hur du bara virkar och får det att bli så bra..

tar gärna mönstet

ha en bra helg

Anonym sa...

den är underbar.... :)
/kvinnan med koftan

Anonym sa...

Supersnygg!!!!

Petra / Popetotrora sa...

Äaahha.....

Petra / Popetotrora sa...

...ja, asså den förra kommentaren var alltså jag som dog lite. För det var baske mig det collaste och roligaste jag sett på länge. Kanske någonsin. :)

Och jösses, vad jag garvade när jag såg din kommentar hos mig... ärt-åringen... hahaha!!

Sofia sa...

Ååååh va duktig du är! Jag har ju provat att virka döskallar och jag kan för mitt liv inte förstå hur du har lyckats få in dem istället för spindlar :D

leaS sa...

Så cooooool! Hur kommer du på allt? Väntar ivrigt på mönstret. Det får bli ett projekt till fröken E somm fyller 8 år den 7/5 och älskar döskallar. Men till dess hinner jag väl aldrig!

Alviti sa...

Du slutar ju aldrig att imponera!

Angeline sa...

Ohhh my daughter would love this one!So I'm looking forward to your pattern of this ;-)I hope google will translkate it for me in the good way,ha,ha.....;-)


grtzzzz
Angeline
www.mijnplekkie.tk

Di sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Annika GW sa...

Det var skickligt av dig att få in en dödskalle bland spindlarna! Mycket imponerande! / Annika

Milla sa...

Jättefin sjal!

Anonym sa...

Åh, jätte fin. Vill gärna ha ett mönster. :-)

Camilla sa...

Det blev en fantastiskt fin och häftig sjal. Kommer att virka en så fort du får ut beskrivningen..
trevlig helg
Camilla

Satu Pysselblogg ! sa...

Så snygg! Du är så duktig med din virknål!
Kram Satu

Theres sa...

Super snygg! Ser verkligen fram emot mönster.
En riktigt go helg till er med =)

Trädgårdsliv i norr sa...

Wow vilken fin sjal!

Typiskt att jag inte kan virka och att börja med den där sjalen blir nog lite för svårt!

/Helena

MirEll sa...

WOW!!! Hittills har jag virkat två spindelsjalar men nu bara måste du dela med dig av dödsskallemönstret så jag kan virka en sån också. Snäääälla! =)

Anonym sa...

Supersnygg!!! Då är det bara att vänta då =]

Rumpetuss sa...

Så himlans snygg!!!! Du kan du!!! Ha en fin dag!

Muminmamman sa...

Som Gunde säger:"Skynda, skynda!" Har redan virkat tre spindelsjalar i år efter ditt fantastiska mönster, så lite variation vore kul! Tack för all inspiration!

Anonym sa...

Du är ju helt makalös grym människa! :) hejja dej! Sjalen vart hur snygg som helst! Bamsekramar för en sån kanonbra blogg! / Hanna

Catarina sa...

Helt sjukt snygg!!!

. L i n n e a sa...

Så himla häftig! Döhäftig till och med kanske ;) Längtar till mönsterpresentationen så man kan få till en egen :) Du är verkligen duktig och inspirerande! Ha en fortsatt god helg :)

Silveris sa...

Helt underbar du är bara så jäkla duktig med virknålen.
Ha en go helg själv.
is

Fru Ek sa...

Vilken makalöst, underbar dödskallesjal! Jag är käääär!!!!

Kristin sa...

Ååå så snygg! Väntar med spänning på beskrivning, då ska jag virka en till min 15 åriga kusin!

Mimmi sa...

Kanonsnygg! Brukar själv försöka mig på egna mönster, men det här hade jag inte fixat. Ser fram emot att du lägger ut mönstret! :)

J sa...

Fan vad cool! VILL HA!!!

Karin sa...

Hallå! Men så himla snygg den blev, vad duktig du är. Ha en fortsatt fin söndag Karin

Anonym sa...

COOLT :) väntar ivrigt på mönster :) Har redan gjort 3 spindlar och nu blir det säkert ett par till :)

frupersson sa...

Såå himla snygg! Så inspirerande kreativ du är!
Ser fram emot mönstret :)

Anonym sa...

Å, snälla, snälla du, ksn du inte skriva ut mönstret på den snyggaste döskallesjalen jag sett:-)
Jag har fastnat för din spindelsjal, och på kort tid gjort 6 stycken! Man måste ju ha domi olika färger till olika plagg;-)
Det har blivit någon sådan till present oxå.
Nu längtar jag efter att snickra ihop en döskallesjal (eller flera).
Tack på förhand/Loulou

Anonym sa...

Men åh vad snygg! Precis i min smak! =) Hoppas ni har haft en skön helg i det fina vårvädret! Hälsa familjen! Kram kusin Therese

Linda sa...

Åh typiskt.....tålamod som inte är min starkaste sida.....längtar ef mönstret :O)

Karin sa...

Måste hem och testa! Tror inte jag kan vänta på mönster så jag måste nog labba ikväll. Har bara gjort två med spindlar men nu har jag häng på dem. Hej o hå! Tack snälla snälla för allt kul som går att hitta här! Blev precis klar med zick-zack-sjal som jag hittade här. Den ska min syster få i present och det var lättvirkat och kul det med :-)

Elin sa...

Men HERREGUD jag tror jag SMÄLLER AV! HELT JÄKLA FANTATISKT!!! Jag bara MÅSTE göra en sån! Väntar med spänning på mönstret! :)

Pysselpinglan sa...

Nej men gud vilken häftig sjal!

CreandoPhoto sa...

Helt underbar! Du tar andan ur mig...

Anonym sa...

Varit o köpt 4 Tilda nystan idag o tankarna snurrar bara kring döskallar! Kliar riktigt i virkfingrarna så vill mer än gärna få kika på det sär mönstret snart:)
Så jäkla snygg!
O verkligen toppen blogg!

sandra sa...

så fin! Hoppas du delar med dig av mönstret snart.

Anonym sa...

Du är sanslöst duktig! Hur jag än surfar efter virkinspiration hamnar jag alltid hos dig:) kanske dags att värma upp med din spindelsjal i väntan på möööönstret. Tack för alla fina mönster som du delar med dig av. /jenny

Textila Erika sa...

Tusan så läcker! Den skulle jag vilja virka :)

Johanna sa...

Jag skulle säga att du är vansinnigt knäpp! Att du lider av någon slags överdosering av kreativitet. Måste vara sjukligt ;)

Gaaaalet snygg är den i vilket fall! Det har du gjort riktigt bra!

Karin sa...

Hej!
Jag vill bara tacka för den vackra dödskallesjalen! Jag virkar två stycken, som ska bli julklappar
Tack ❤️