tisdag 31 december 2013

Nyårskrönika 2013.

Och så var den glada julen över för den här gången. Som jag hade längtat. Och så mysigt vi haft det. Och nu är det dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan........
Ja, ni fattar. Jättelänge kvar till nästa jul.
Men nu har vi ett helt nytt år framför oss. En sprudlande, grönskande vår. Längtar. En värmande, ljus sommar. Längtar ännu mer. Och sen säger det swisch så är det jul igen. Vågar knappt säga det men jag längtar lite till den med.

Som traditionen bjuder kommer här min årliga nyårskrönika. Med alla alster som hängt i min virknål under de gångna året. Min döskallesjal som jag gjorde mönster till och la ut i april slog alla rekord med 210 kommentarer från hela världen. Och har just nu i skrivande stund 231494 sidvyer. Inte klokt.

DEN KUNGEN & MAJKISKA NYÅRSKRÖNIKAN.

Januari.
Virkad mormorsrutegirlang.
Virkade crocodilestitch-vantar.
Virkad spindelsjal.
Spindelsjalstutorial.
Virkade väntefåglar.
Virkad stjärnmössa. Och regnbågsmössa.
Virkad flätmössa.
Virkad rödluvehuva.

Februari.
Virkad flätmössa.
Virkad mormorsrutekudde.
Virkad ugglemormorsruta.
Diamantvirkad mössa.
Virkad hjärtekatt.
Virkad vänteuggla.
Virkat pannband.

Mars.
Virkad nallebjörn.
Virkad barnvagnsmobil. Och virkad nyckelpiga.
Virkad liten Nisse.
Virkad barnvagnsmobil och virkade ballerinaskor.
Virkade babystövlar.

April.
Virkad döskallesjal.
Virkad döskallesjal igen. Med mönster.

Maj.
Virkad lilla My-snuttefilt.
Virkad bläckfisk.
Virkad mustasch.

Juni.
Virkad bläckfisk.
Virkad hårfön.
Virkad döskallesjal. Och virkat lamm.

Juli.
Virkad husvagnskudde.

Augusti.
Virkade julstrumpor.
Virkad superkatt. Och virkade converse.
Virkad spindelsjal.
Virkad bulldogmössa.
Virkad diamatmössa.

September.
Virkad grannywheelsquare-pläd.
Virkad flätbasker.
Virkad flätmössa.

Oktober.
Virkade baggymössor.
Virkad väntuggla.
Virkad zickzackpläd.
Virkade näthandskar.

November.
Virkad glöggtomte.
Virkad nätsjal.
Virkade snöflingor.

December.
Virkad grannywheelsquare-pläd.
Virkad angrybirdsmössa.
Virkad halskrage.
Virkad brevlådevärmare.

Det var allt för i år, go vänner.
Tack fina ni för att ni tittar in och kommenterar. Ha ett riktigt gott slut på detta året och ett fantastiskt gott nytt år. Må 2014 var extra gott mot er alla.

11 kommentarer:

Anette sa...

Tack för all inspiration :)
fortsätter kolla in även nästa år.

Ha det gott!

Monstermønster sa...

Så mye flott! Takk for mange gode bloggposter i 2013!

Di sa...

Härligt med din inspirationsblogg! Gott Nytt År !

Anna sa...

Hej! Har nyligen blivit virkfantast/beroende och upptäckte din blogg via Pinterest och vill nu passa på och tacka för dina inspirerande och roliga inlägg, jag gillar din stil! Och dina mönster! 2014 är året då jag ska göra den där döskallesjalen, yessirree! Ska bara bli klar med min bågmönstersjal först... och mössorna till brorsönerna ... och den rosa mössan... Så många mönster, så lite tid! Gott nytt år! :)

leaS sa...

Det är vi som ska tacka som hela tiden blir servade med nya mönster och ny inspiration....... Undrar så när första boken kommer, jag hade hängt på låset för att få ett ex. Du är så otroligt kreativ och påhittig och man blir alltid glad av att gå in på din blogg, bortsätt från när det gått förlängt mellan inläggen ;)
Hoppas familjen Kungen & Majkis får ett toppen år!

Alviti sa...

Du gör så mycket vackert! Inser idag när jag gjorde en tillbakablick över året som gått att det mesta, när det gäller virkat, är hämtat från dig :) Det tackar jag för och önskar dig ett gott 2014!

Petra / Popetotrora sa...

Folk brukar säga till mig att mitt dygn måste ha 25 timmar, med tanke på hur mycket jag hinner med. Ditt dygn måste ju ha minst 28 timmar! :)

kvinnan med koftan sa...

Undrar om du förstår hur duktig du är med den där nålen.....god fortsättning!

Emilia sa...

Så mkt fint! Gott Nytt Virkår!

Rumpetuss sa...

Så många fina saker du gjort!!! Jag blir så inspirerad av din blogg, blir lika glad varje gång jag ser att det finns ett nytt inlägg!! God fortsättning! Ser fram emot ett nytt härligt pysselår!!

Anonym sa...

Hittade din blogg av en händelse o är så impad o inspirerad. Underbart! Tack för alla fina mönster.
Kram Hanna Jansson