söndag 8 december 2013

Virkad Angry birdmössa.

 Förra helgen var Majkis på ett barnkalas. Killen som Majkis är kär i hade fyllt 6 år. Killen som Majkis är kär i störtgillar Angry birds. Majkis mamma frihandsvirkade en Angry Birdsmössa till killen som Majkis är kär i.
Majkis mamma hoppas att killen som Majkis är kär i gillar sin nya Angry Birdsmössa. Tydligen kan Majkis mamma inte bestämma sig för om det heter Angry birdmössa eller Angry birdsmössa. Så hon skrev båda tre gånger var i inlägget.

Jag älskar att det äntligen har kommit snö. Och jag vill jula till det hemma så det känns jul i hela precis hela kroppen. I. Precis. Hela. Kroppen. Och den känslan blev ju inte mindre efter ha sett Ernst i torsdags. Konstigt hur inspirerad man kan bli. Nu är jag så Ernstinspirerad att jag vill göra äppelpyramider med guldiga granatäpplen i toppen i alla vrår. Jag är så Ernstinspirerad att jag känner mig lätt förbannad över att jag inte har något granris hemma. Måste fixa granris. Så jag får ett jullugn i kroppen. Iallafall tills nästa torsdag.

17 kommentarer:

.::CaRiN::. sa...

Drake vilken cOOl mössa! Den måste han gilla skarpt! Och sötaste Majkis måste bli ännu populärare (om möjligt!?) :) Ja, Ernst är en bra kille! Jag har gjort en äppelpyramid som står stolt och grann ute! Kuligt! Ha en fin andra advent och tack för en inspirerande blogg! ♥ Kram!

Om Ett Hus sa...

Du är så himla duktig på att virka! Min idol rent utav! :) Jag är helt säker på att pojken vart superglad över den coola mössan. :)

Ha det gott!

Systeryster och jag .... sa...

vilken mössa en sådan vill sonen ha han såg nämligen bilden du har på bloggen

han har en kungen och majkimössa sedan tidigare och nu skall mannen min få en också...
Du inspirerar

Petra / Popetotrora sa...

Haha! Vilken rolig! Jag har fortfarande din ugglemössa i huvudet och tänker att jag ska få ändan ur och virka den nån dag, men det kanske får bli denna istället.

Kram och ha en fin andra advent!! /Petra

Emilia sa...

Cool!

Unknown sa...


Missa inte dagens lucka i julkalendern som innehåller en snygg ljusstake från Mysvrån design
Tror du skulle gilla den:)
http://www.domkallarmighannes.com/2013/12/julkalender-lucka-9.html

Anna-Karin sa...

Härlig :)

Sanna sa...

Hittade din blogg genom gruppen Online stickcafé på Facebook. Vilka otroligt fina saker du virkar! Väldigt inspirerande :)

Alisa sa...

Funny hat! I like :)

Anonym sa...

Snygg!! Vilken garn har du använt?

kungen o majkis sa...

Anonym: Frejagarn och virknål nr 3,5!

Anonym sa...

Tack! Hur virkade du toppen på mössan?

Sandra Blomström sa...

Så fin! Undrar vart du köper dina namnlappar? Syr du eller stryker du på dom? Tack för en super inspirerande Blogg! :)

kungen o majkis sa...

Sandra:
Jag köper mina namnlappar på www.minanamnband.se. Och jag syr fast dem, antingen för hand eller med symaskin.

Malin sa...

Hej och god jul!
Jag surfar nätet runt efter en virkad Mario Bros 1-up mössa, en grön svampmössa som betyder ett extra liv. Men hittar inget. Jag ser ju att du inte tar beställningar. Men väljer att tolka det som att du inte tar virkbeställningar. Och hoppas att du tar mönsterbeställningar. För jag önskar ett superenkelt virkmönster på en sån mössa. Om du fattar...

Hälsninar från en trogen läsare och beundrare - som knappt kan virka.

Anonym sa...

Hej. Jättefin mössa. Du är jätteduktig. Jag gillar din modell på mössa och tänkte göra en till en 6-åring. Hur många maskor i omkrets har du?
Med vänlig hälsning, Maria Blomkvist

Anonym sa...

Hej
Samma fråga skulle jag vilja ha svar på...
Har precis gjort din fina ugglemössa
O nu vill stora syster ha en angry bird
Med vänlig hälsning, marrhez