torsdag 17 april 2014

Det är ingen vanlig dag.

Det är det verkligen inte. Idag är det nämligen skärtorsdagen. För 11 år sedan var det också skärtorsdagen denna dagen. Och på just den skärtorsdagen föddes Kungen. En liten påskkyckling på lite drygt 3 kilo fick se dagens ljus för allra första gången. Vi tyckte att han var liten.....men jämfört med sina rumskamrater på neonatalen var han gigantisk. Han vägde faktiskt mer än de andra två små gossarna gjorde tillsammans.

Ja, då var han ganska stor...men nu är han liten för sin ålder. Lillasyrran växte om honom för flera år sedan. Ja, Kungen är verkligen liten men naggande god.

Tänk att 11 år kan gå så fort. Och samtidigt kännas som evigheter sedan.

Idag på hans elfte födelsedag har vi sjungit sånger för honom. Och han har skrattat och sagt igen. Och jag tror nog att han kände att det var något speciellt med denna dagen. Det är ju skärtorsdagen. Och för 11 år sedan var det också skärtorsdagen. Och just den skärtorsdagen började sagan om Kungen.

Grattis på din dag älskade ungen.

16 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Vilka fina foton på den Kung som jag har kommit att följa och att gilla. Hans syster också förstås. Och dig för att du skriver så fint om dina barn.

Anonym sa...

Jag vill också gratta söta lille Kungen och önska honom ett glatt och friskt år.
Hipp, hipp, hurra för Kungen idag.
Födelsedagskram från Monica

Anonym sa...

Ja, det är inte var dag som det är kunglig födelsedag. Grattis i efterskott till Kungen och en Glad Påsk till hela familjen.
Solveig

Anonym sa...

Grattis Kungen! (lite i efterskott förstås men bättre sent än aldrig).

Önskar dig och din familj er en Glad Påsk men sköna, förhoppningsvis lediga dagar.

... och så smyger jag in ett litet tack till Kungens mamma för din underbara, energigivande och inspirerande blogg. Måtte du orka hålla igång den i många år :-)

Bibbis blandning sa...

Jag gratulerar Kungen av hela mitt hjärta och hoppas att han får njuta av en riktig kunglig spis under dagen.
Bloggen är fantastisk och jag hoppas hela den kärleksfulla och härliga familjen får en fin dag tillsammans.

Bibbis blandning sa...

Jag gratulerar Kungen av hela mitt hjärta och hoppas att han får njuta av en riktig kunglig spis under dagen.
Bloggen är fantastisk och jag hoppas hela den kärleksfulla och härliga familjen får en fin dag tillsammans.

Anonym sa...

Grattis i efterskott finaste kungen! Ha en riktigt skön påsk och hälsa familjen. Kram från Emelie, Erik och Melker

Mia sa...

Grattis Kungen på födelsedagen i efterskott. Och fylla år på påsken det är trevligt det.

Ida sa...

Grattis Kungen på födelsedagen!

Strikketine sa...

Gratulerer så mye med dagen!
Du skriver fantastisk godt, mye deilig hverdagsrealisme! Takk! :-)

Rumpetuss sa...

Hipp hipp hurra till Kungen ida!!! 🎂🎂

Angelica sa...

Grattis till kungen ett par dagar i efterskott! Han ser verkligen ut att njuta av dagen på bilderna! Så klart att han känner av att det är en speciellt skärtorsdagsfödelsedag! :)

Skalmans mamma sa...

Stort grattis i efterskott finaste Kungen!!! Tänk att du är 11 år. Helt galet. Och att min lille Skalman ska fylla 6.
Åren går, åren går!
Hoppas att du njöt och hade en riktigt fin födelsedag.
Kramar

Malin på pastill.nu sa...

Grattis fina kungen i efterskott! <3

Anonym sa...

Grattis i efterskott. Jag har länge följt din blogg o fått många roliga skratt o mycket inspiration o idéer. Men du berättar aldrig hur du virkar ihop granny rutorna. Har du ett schema hur men gör el ??? Mvh Tina

kiinteistön kauppa sa...

Congrats to your king and not an ordinary day is really a good title for this.