onsdag 13 juli 2011

Jo, så här var det...



Jag jobbade på sjukhuset. Kungen var på kortis och Majkis var på semestern hos farmor. Sambon var hemma. Och tänkte klippa gräsmattan. Det fastnade en pinne i gräsklipparen. Sambon skulle bara ta bort den på sidan av gräsklipparen. Handsken sögs in under....och fladunk...så lyckades han nästan skära bort hela lillfingertippen på vänster hand. Aj. Man liksom kunde lyfta cirka en cm av tippen, från baksidan och nästan hela vägen fram till nageln. Aj.
Mina föräldrar hjälpte till att få in sambon till sjukhuset där de kunde sy tillbaka tippen. Aj.

Jag mötte upp på röntgen och mötte en sambo som såg ut på shortsen som om han hade varit med och spelat in Saw 7.

Vi köpte en liten blomma till föräldrarna som tack för hjälpen. Och jag gjorde ett mycket passande kort till. Med fejkblodiga fingeravtryck. Och fäste med ett plåster.
Roligt.



Och jag sjöng väldans vackert för Kungen häromdagen.

Mamman: Om duuu var vaaaken skuuulle jaaag ge dig aaaallt det dääär jag aaaldrig geeer dig. Men duuuu...jag ger dig min moo-o-oorgon, jaaaag ger diiig min daaaag.
Kungen: Give. Me. The. Keystone.



Tycker att det det borde räcka att jag ger honom mina morgonar och dagar...men icke. Nyckelstenar är visst det senaste.

Någon som vet vilken film som Kungen citerade? Inte? Om jag ger en ledtråd då?


Filmen börjar på DaVinci och slutar på koden.

4 kommentarer:

Vardagsbetraktelser sa...

Siken tur att han inte slet av sig hela handen....

skoj att du ville deltaga i tävlingen på min blogg, dessvärre är du inte själv längre. Kram, kram.....

alarnophotography sa...

Hoppsan och aj! Man kan ju bara inte lämna karlar ensamma, eller hur? Kungen är bara så cool! Och hmmmm...nä jag kan bara inte komma på från vilken film hans citat kommer, fniss!

Johanna sa...

Nog för att det är gulligt av honom att försöka sig på att ge dig lite jobb, men shises, inte behövde han väl såga av sig fingret heller!? Skämt åsido, skönt att det gick så bra som det gick...

Fröken Fräken sa...

Hjälp, hjälp! Jag som knappt tål att se blog, blev ju nästan svimfärdig bara av at se fejkblodkortet!

Ja, alltså, SÅ angelägen är jag inte om att få regn. Speciellt inte nu när sovrummet kanske är färdigmålat och jag kan bege mig ut bland övriga människor igen. Men tack för erbjudandet, säger man väl..? :-D