onsdag 6 juli 2011

Pimp my little fågelholk.



Vi har köpt en lekstuga. Vi har inte fått den ännu. Men vi har köpt den. Och jag har redan börjat tänka inredning. Såklart måste man ha en fågelholk på lekstugan.

Jag köpte en trären holk för 50 kr. Och målade den vit med svart tak och målade dit texten. Och virkade en liten minivimpel till.



Tja, lite sne och vind ska väl texten vara. Det ska väl för bövelen synas att det är hemmagjort.

Och Kungen hade en sån där härlig vakennatt häromnatten. Han var vaken, glad och sjöng Feliz Navidad, I want to wish you a merry Christmas.
Jag vet inte riktigt vad Kungen ville säga med sin julsång...men det kan ju ha varit en pik angående att vår julstjärna i vardagsrumsfönstret mystiskt nog fortfarande hänger uppe.



Ta ner den? Nääää, det känns ju onödigt nu när det bara är 4,5 månad kvar tills den ska upp igen.

6 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Men så söt fågelholk.. Blir säkert lyxbostad till någon liten blåmes sen..

Ja säkert var det en pik, men som sagt så är det ju snart jul igen ;)

Kram Mia

Johanna sa...

Vilket härligt kort på Kungen, känns verkligen som att han försöker sätta ner sin fot och demonstrera en åsikt :)

Och såklart småpippisarna behöver en småholk vid småhuset! Såklart.

Emilia sa...

Vilken söt liten holk!

E.Winberg sa...

Tack snälla! Den sidan var super bra ju. Ja, visst är ringen cool!

Va fint du gör det för fåglarna, blir alldeles till mig när folk gör det lilla extra för djuren.

Petra / Popetotrora sa...

Men hjälp så sött!! Jag smäller nästan av, av de små minivimplarna! :-)

Zoo keeper sa...

Världens sötaste fågelholk! Gillar dina små-cup cakes också, jag kommer att härmas! Skall bara besöka McD först... :-))) Jag blir så glad av din blogg, det är en riktig feel-good blogg!