söndag 31 juli 2011

Jotack...det går väl framåt.



Grejen med lekstugor är att man oftast skaffar lekstugor för att man har småbarn hemma. Och grejen med småbarn är att det oftast inte blir en massa tid över att bygga lekstuga. Lite moment 22.

Men nu är huset iallafall på plats. Och nästan helt grundmålat på utsidan. Och även nästan helt grundat på insidan. Det hade varit helt färdigtgrundat om inte färgen hade tagit slut. Irriterande sånt.


Vi siktar på stor invigning och inflyttning på tisdag. Eller kanske på onsdag. Lekstugan är alltså inte klar för inflyttning. Jag upprepar: I-N-T-E klar för inflyttning.

Kan någon vara vänlig att föra meddelandet vidare till tvestjärtarna.

De känner sig alltså redan som hemma. Äckliga småkryp. Och det trots att vi, som ni ser på bilden ovan, anlitat en patrullerande tvestjärtsvakt.

Att man aldrig kan lita på dessa unga sommarjobbare.

4 kommentarer:

Emilia sa...

Ser fint ut än så länge ;)

Anonym sa...

Aj då! Objudna hyresgäster och ineffektiv personal.. det var ju tråkigt. Något som inte är tråkigt däremot är din mysiga blogg. Tack för ännu ett skratt ;0)

Mvh Agneta

4U2 sa...

;) :):)

Helgi sa...

Jag tycker du borde kolla in tävlingen vi har på byggforumet jag jobbar på som går ut på att skriva om sitt lekstuge-bygge!

Hör av dig till mig så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi