måndag 4 juli 2011

Minicupcake.



Var lite sugen på att testa att göra cupcakes. Så jag gjorde ett gäng riktigt små muffins. Receptet på chokladmuffins hittade jag här. Och jag valde att göra en rosa Whipped cream frosting till.

100 g philadelphiaost
1 dl florsocker
3 dl vispgrädde
några droppar röd karamellfärg.

Bara att vispa ihop tills det blir en bra frostingkonsistens. Och bred eller spritsa på muffinsen och garnera med bär eller något annat smarrigt. Hur gott som helst.



Tadaa! Fluffiga miniminicupcakes med jordgubbar.

Det finns dock två nackdelar med så här små formar. Den ena är att man känner sig som en flourtant när man ställer ut dem på plåten.
Den andra nackdelen med formarna är för att införskaffa dem, krävs det ganska många mer eller mindre diskreta besök på ketchupavdelningen på ett visst hamburgarställe.

Over and out.

9 kommentarer:

alarnophotography sa...

Mums! Ser underbart goda ut! Duktiga du!

*skrattar åt synen när du lite försynt och sådär lagom oskyldigt smugglar ner "ketchupmockajänger" i handväskan*

Mary sa...

haha.. åh.. skrattade åt ketchup grejen hur kom du på att de kunde funka till muffins?:)
Men så söta de små var!

Emilia sa...

Så söta och piffiga muffins!

E.Winberg sa...

Åh! Vill äta opp dom! Måste jag testa någon gång :)

Jo jag tänkte fråga dig, jag har fått beställning på 20 virkade muffins av en butik, jag har sett att du syr på små tygmärken på sakerna du gör. Vart kan man beställa sådana?

Kram!

E.Winberg sa...

Måste bara berätta! Var inne på garnbutiken i stan idag varpå damen i kassan undrade vad jag skulle virka. Muffins sa jag, då började hon prata om en blogg hon läser med en tjej som är så himla duktig och om dina muffinsar du gjort i ketchup-former. Den bloggen läser jag med sa jag!! ;)

kungen o majkis sa...

Emilie: Haha, ja, det var skoj :-D! Tänk va... nästan världskänd ;-D!
Jag beställde mina namnlappar här:
http://www.minanamnlappar.se/vavda.php ...men sidan verkar har försämrats asevärt sedan jag beställde senast... inte alls lika många valmöjligheter, tråkigt!

Ha det gott!

Anonym sa...

Hihi, jag gillar din diskreta smuggelhistoria, men vill även tipsa om att City Gross säljer kethupbehållarna på avdelningen med stora förpackningar av allting (om du har ett välsorterat city gross i närheten iaf!) :)

Ramlade in på din blogg, och jag stannar nog här! :)

Efwa - Medea sa...

Ååh vilka fina cupcakes. Sådana ska jag nog prova att göra. Ska bara leta rätt på formar först.

Sabina sa...

Gör du fortfarande såna här muffins? För jag kan hjälpa dig avsluta din kriminella bana, jag bor nämligen med en av de där på de där hamburgerkedjorna, och kan skicka dig en trave. Han köpte nämligen med sig ett antal till mig, då jag för flera år sen sa att jag skulle baka det till nåt av barnens kalas. Nu ligger de och tar plats i skåpet... Inte så bra om han ser det, tänkte jag! Hursom, tack för din blogg. Hittade hit nu ikväll och kan inte sluta läsa. Trots att jag är rätt kass på virkning tänkte jag göra m ett försök på en sån där ugglemössa. Och drömma om flätmössan...