tisdag 26 juli 2011

Nu har vi börjat med lekstugan.



Vi köpte ju en Jabo lekstuga. En grand deluxe supersize-modell. Nej, det gjorde vi inte. Vi köpte en av de billigaste. Men vi tänker att med rätt piff blir det nog himla bra ändå.

Jag började med att gräva ur gräsmattan. Det hade redan börjat mörkna ute och det regnade. Så jag klädde på mig regnjackan med luva och gummistövlar. Och tog med mig en stooor gammal kökskniv för att skära kanter och en rejäl spade. Och började gräva på baksidan.

Grannarna trodde nog att jag hade tröttnat på sambon och diskret försökte göra mig av med honom.

Haha, så tokigt. Då hade jag ju inte behövt gräva ur så där mycket heller.



Mamman: Sen när det är klart får du bjuda oss på kaffe i lekstugan.
Majkis: Ja-a. Och elektriskt potatismos.

Undrar det är det de menar med hälsovådlig mat?

10 kommentarer:

Mia sa...

Åh så spännande! Skall bli så kul att se hur den rosa stugan kommer att bli färdig. Med allt fint du virkat.

Lycka till med bygget.
Mia

Vardagsbetraktelser sa...

Du får inte göra dig av med sambon.... de är ju min ponsi som Ture säger.

Ser fram mot en fika i stugan, kram, kram...

Fröken Fräken sa...

Regn? Mörkt på kvällen? Näää, det känner jag inte till. Här är det mer att man får försöka klä av sig så mycket som möjligt om man ska orka göra något utan att få värmeslag. Fast grannarna kan ju börja av sådant med.
Och det vet man ju, piffet är det viktigaste, så klart att lekstugan kommer att bli toppen!

Anonym sa...

Ha, ha.. Du är för rolig ;0)

Blir nog jätte deluxe när det är färdigt.

Mvh Agneta

Emilia sa...

Åh så spännande - både lekstugebygget och elektriskt potatismos!

Johanna sa...

Mummilumma! Elektriskt potatismos och kaffe i nybyggda lyx-lekstugan. Ni vet hur man ska fira semester ni! =)

Petra / Popetotrora sa...

Åh, vad roligt med en lekstuga! Kan tänka mig att du kommer få riktigt kul när du kan vara kreativ och inreda den. :-)

Anonym sa...

Hej! Vilken super mysig lekstuga ni har byggt. Undrar lite hur mycke du skulle uppskatta att de har kostat er att bygga den? = )

Kungen o Majkis sa...

Hej anonym! Lekstugan är en Jabo köpt på Sheapy. Den kostade 5400 kr. Det vi har köpt till är lecastenar för ca 400 kr, och målarfärg för ca 1800 kr. Det vi har kvar att köpa är tak vi tänkte köpa stora tak-klisterlappar som ser ut shiffersten. Har ingen aning om hur mycket det kostar :-)! Så hittills 7600 kr kanske...

Anonym sa...

Hej tack så mycket, blir nog att bygga en lekstuga nästa år då. = ) /Camilla