fredag 28 december 2012

En färgglad mössa.

 Kommer ni ihåg den ribbade herrmössan jag gjorde en översättning på? Det visade sig att om man virkar några varv mindre. Gör ett uppvik. Och en tofs. Ja, då får man en väldans fin barnmössa.
Garnet jag har använt heter Red Heart Detroit Color. Ett garnnystan som gör egna ränder och byter färg lite då och då. Lite trasmatte-style så där. Utan en enda extra tråd att fästa. Japp, det kommer nog bli fler sådana mössor framöver.
Hur ska man kunna låta bli liksom?

Ha en riktigt trevlig helg.

20 kommentarer:

Petronella sa...

Jättefina mössor! De verkar vara perfekt "TV-virkning". Tack för mönstret!

Anna-Karin sa...

Så fin, så fin :-)

Ananas sa...

Fantastiskt söt, och vilket trevligt garn!

Trixiyo sa...

Jättefin mössa. Har sj köpt de garnet så kanske är en mössa man ska göra :)

Emilia sa...

Jättefin! Tack vare ditt förra mössinlägg lyckades jag svänga ihop två snabba julklappar - en i baggy style och en mycket kortare till min pappa som vill att mössan ska sluta ovanför öronen ;)

Trollkjerringa1 sa...

Den var bare rå tøff :D

Helena Högberg sa...

Jättefin, vilket häftigt garn!Jag får passa på att önska dig ett Gott Nytt År!

Annika GW sa...

Jättefin! Och ibland gör garnet fantastiska mönster och ränder som överraskar!/ Annika

MammaElva sa...

Åh, vilken gosig fin mössa!

MirEll sa...

Kanonfin mössa. Älskar att virka med sånt garn, det blir så fint. =)

Fröken Fräken sa...

Javisst beöver man en färgglad mössa att muntra upp sig med här i allt det vita snöiga därute. Oc det kan nog även vara bra nu när det igen är -22 grader.. suuuck. Skulle det inte bli vår nu?!?!??

Sophie sa...

Helt underbar mössa!

Catarina sa...

Vilken jätte söt mössa!!!
Det där med att att det inte finns någon extra tråd att fästa låter bra :)

Anonym sa...

Älskar din blogg! Har provat på att virka många av dina saker!

Rebecka sa...

Åh, helt underbar! En sån får det bli när jag är klar med mitt sockprojekt!

Anonym sa...

Vilken fin mössa. Var kan man köpa det garnet? Det verkar inte finnas på red hearts egna sida längre.

kungen o majkis sa...

Köpte det på vår lokala garnaffär. ..och jag tog de två sista...kanske inte fyller på mer heller få då :-/.

Anonym sa...


Garnet finns i Ohlssons tygers webshop. Flerfärgat 100g 37:-, enfärgat 100g 29:-( frakt 59:-).

Soili sa...

Tusen tack mönstret.Det passar perfekt att virka till Stadsmissionen,har.blev klar med en i kväll.Ville se om jag fick en"ahaa"upplevelse....yesss.Blev vän med mönstret med en gång.I höst blir det mössvirkning varvat med lite ett och annat.
Kram på dej...du har en härlig intressant blogg.Jag är ofta här och gluttar...men är lite dålig på att lämna "spår"// Soili

Unknown sa...

Hejsan!
Ser att det var ett tag sedan de här mössorna lades ut på bild.
Önskar mönster på den blå mössan med tofs och den randiga mössan i Tildagarn. Vill även veta vilket garn och virknålsstorlek den blå mössan bör virkas i. Mvh Catarina