söndag 30 december 2012

Swischande jular. Och nya år.

Jag tycker att det är lite tråkigt att julen är över. Så känner jag varje år. Man myser och pysslar och förbereder i flera månader. Och så swisch så är julen borta. Och kvar finns bara granbarr under hallmattan. Och de äckliga bitarna i Alladinasken.
Men som tur är får man ju något bra strax efter julen. Man blir bjuden på ett helt nytt och fräscht år. Nya utmaningar. Nya möjligheter. Nya virkalster.

Och här följer traditionsenligt den Kungen & Majkiska årskrönikan. Det blev visst lite virkat detta året också.

Spänn fast säkerhetsbältet så far vi iväg på en resa bakåt i tiden. Redo? Då kör vi.

Januari.
En mormorsrutevimpel. Länk till mönster.
Virkad Mimmi-mössa.
Virkade påskägg. Länk till mönster.
Virkad Radioapan-kompis.
Virkad grytlapp. Länk till mönster.

Februari. 
Virkad pilotmössa.
Virkade kycklingben. Mönster.

Mars.
Virkad pläd. Med stjärnrutor. Länk till mönster.
Hjärtekatten Kitty. Länk till mönster.
Virkad vårmössa. Länk till mönster.
Virkade rosa blommor till påskriset.

April.
Virkad spindelsjal. Länk till mönster.
Spiralvirkad mössa med rosett. Länk till mönster.
Knytna vänskapsband. Länk till mönster.
Knytet Burberry-band. Länk till mönster.

Maj.
Virkad spindelsjal. Med spetskant. Länk till mönster.
Virkad undulat. Mönster.

Juni.
Virkade popcorn. Mönster.
Virkad bäver. Och virkade nallebjörnsskor.
Virkade mobilfodral. I krokodilmönster. Mönster.
Virkat halsband. Med mönster.

Juli.
Kvastskaftvirkat armband. Länk till mönster.
Virkat mobilfodral. Krokodilmönster igen.
Virkade pepparkakshjärtan. Länk till mönster.
Virkat mormorsrutefodral till vinflaska. Mönster.

Augusti.
Virkade babyskor.
Prickig virkad bebispläd. Länk till mönster.
Virkad katt. Länk till mönster.
Hjärtekatten Roffe. Länk till mönster.

September.
Virkade blommor. Översättning av mönster.
Virkade bakelser. Mönster.
Virkad puffstitchmössa med stor blomma. Länk till mönster.
Virkad spindelsjal. Med spetskant. Länk till mönster.
Shellstitchvirkade bebismössor. Länk till mönster.
Virkad bil. Länk till mönster.

Oktober.
Sicksackvirkad rundsjal. Länk till mönster.
Virkad Maileg-tomte.
Virkad shellstitch äppelmössa. Med översättning.
Virkade vattendroppen Plopp.
Virkat vinflaskafodral. I snäckskalsmönster. Mönster.

November.
Virkad klänning till Maileg-tomten.
Virkad häst.
Virkade småstrumpor/ skridskor. Mönster.
Virkad snögubbe. Till glöggflaskan. Mönster.
Virkad drake.
Virkade polkagriskäppar. Länk till mönster.
Virkad gran-girlang. Länk till mönster.

December.
Virkad enhörning.
Virkad brevlådevärmare.
Svart gran-girlang.
Virkad herrmössa. Baggy-style. Med översättning.
Virkad barnmössa. Med länk till egen översättning.


Tack så mycket för det gångna året. All inspiration. Alla goa kommentarer. Ha nu ett fantastiskt gott nytt år. Vi ses på andra sidan tolvslaget.

21 kommentarer:

Bibbis blandning sa...

Hoppla, jag skrev ett inlägg under fel datum så här kommer det igen. I repris liksom så du inte missar det *S*.
Kors i hela friden så mycket du hunnit med under ett år. Jag är full av beundran. Tack för en fin, rolig och väldigt inspirerande blogg. Gott Nytt 2013.

KahviKaneli sa...

Så FINA saker du har virkat. Maileg Tomta og Minnie mössa er mina favoriter :O)

sveas punkt. sa...

Herregud!! Du är ju helt otrolig!! :) vilka grejer, tack för all fantastisk inspiration, jag härmas ju en del!! Gott slut och gott nytt! Sandra

Annika GW sa...

Gott Nytt År! Tack för ett fantastiskt år och många både fina och roliga inlägg! / Annika

CreandoPhoto sa...

Du är en av de mest inspirerande människor jag vet och jag är så himla glad att ha lärt känna dig här i bloggvärlden.

Tack underbara du för att du delar med dig! Gott nytt år!

Och kram

Photo by Maria sa...

Så mycket fint du har hunnit virka under året.. Fantastiska alster..

Gott Nytt år till dig och familjen önskar jag..

Kram Mia

Petra / Popetotrora sa...

Kul med en tillbakablick. Och jösses...! Fattar inte hur du hinner med allt virkande.

Jag har en kompis som också läser din blogg och vi pratar rätt ofta om dig... "Asså, den där Kungen&Majkis, hur fasen hinner hon virka allt hon gör?!" :)

Gott Nytt År till dig! Kram //Petra

mary sa...

Instämmer i beundrarkören! "Upptäckte" din blogg i år, men har lusläst hela och delar med min virk- och sticktokiga kollega. Hittills har du inspirerat till en massa snäckskalsmössor i rosa, grått, blått (blåbär), rött (äpplen) och gammalrosa. Dessutom fick min guddotter en ugglemössa inspirerad av dig och mannen väntar på en ribbad mössa! :-)
Gott nytt virkår!
//m

Lena sa...

Tack för ett kanon-år! Du är så inspirerande och har fått mig att virka igen (det var många år sedan). Det beror på alla dina fina mönster, som du så snällt delar med dig av. Gott Nytt Virk-år till dig från mig.

Mamma Mia sa...

Vilken bra idé med en sammanfattning av året. Skulle önska att det var jag som kunde komma på alla fina grejer (och virka dem) men när det inte är så, kan jag tycka att som god tvåa är det att kunna läsa din blogg och tänka: Det där kanske jag också kan göra och den önskningen har jag ju faktiskt fått uppfylld. Tack för allt du bjudit på och god spännande fortsättning för oss båda två på din blogg (och livet) 2013! Kram från L´s V´s mamma

Rumpetuss sa...

Gott nytt år!!! Jättekul med årskrönika, skulle önska att jag också fick till så där mycket fint virkat och pysslat som du - kanske 2013? Ha det gott!!!

Ida sa...

Gott slut och Gott Nytt årtill Majkis,Kungen med moroch far. Är så glad att jag hittade din Blog.

Emilia sa...

Så mycket fint du gjort under året! Gott Nytt Kreativt År!

Unknown sa...

Glad att kag hittat din blogg, blir så inspirerad, det finns inget annat sätt att koppla av på för mig än att handarbeta, riktigt mysigt med någon aom känner som jag! Gott nytt år!

MirEll sa...

Så mycket fint du skapat under året och så mycket inspiration du delat med dig av. Tack för det.
Håller med om att julen går över allt för fort, själv är jag mest förtjust i adventstiden innan själva julhelgen.
Jag önskar dig en trevlig nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År! Kram Linda

Anonym sa...

Gott nytt år! Ser fram mot att följa bloggen minst ett år till!

/Maria

Vardagsbetraktelser sa...

Oj vilken energi du har. Gott Nytt År och tack för många roliga skratt.
/ Kram Richard

Ananas sa...

Tack för all härlig inspiration du har delat med dig av!

Malin på pastill.nu sa...

Du vet väl om att du är helt fantastisk!? Gott nytt år! Kram

Malin på pastill.nu sa...

Du vet väl om att du är helt fantastisk!? Gott nytt år! Kram

Lillablå sa...

Gott Nytt År! Vilka fina grejer du gör. Jag älskar bl.a. Din drake och enhörning. Du är verkligen duktig och det är alltid kul att kolla din blogg för ny inspiration.