torsdag 20 december 2012

Vitprickade julgranskulor.

I min gran hänger det vita julgranskulor. Flaggspel. Och virkade polkagrisar. Och så hänger det röda julgranskulor. De hänger där mest för att fylla upp. Har inte varit så jätteförtjust i dem. 

I veckan kom jag dock på ett bra sätt att piffa till dem. Vit allmogefärg. Baksidan på en penna. En ituklippt hushållsrulle som hållare. Och duttelidutt.
 Och helt plötsligt har jag en hel armé med rödvitprickiga kulor. Och jag störtgillar dem. Man blir ju så väldans glad av rödvitprickigt.
 
 Och vi har ju haft mildväder. Och nu är det kallt igen. Vilket gör det svårt för småfåglarna att komma igenom snön och hitta mat. Vi fixade lite till dem att snaska på. Undrar om fåglarna nån gång funderar på vad krubbet egentligen heter. Jag lägger inte ut förpackningen ifall det kommer några engelska flyttfåglar på besök.
Och vad gäller de tyska flyttfåglarna så låter faktiskt Meisenknödeln inget vidare det heller.

Ikväll köper vi gran. Och klär den med rödvitprickiga julgranskulor. Det är nära nu.

12 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ananas sa...

Yey vad snyggt!

Fröken Pimpinett sa...

Vilket enkelt och snyggt tips du kommer med - måste nog härmas ;)

Emilia sa...

Vad snygga julkulorna blev!

Helena, Craft and Creativity sa...

Vilket toppentips! Det ska jag banne mig göra med mina röda julgranskulor! :) Tack!

Luxxie - Kreativt kaos sa...

Shiet, vilka snygga julkulor! Så himla mycket finare än bara röda kulor! :D

Annika GW sa...

Så gulligt! Tänk så mycket roliga idéer det finns. Detta hade jag aldrig kunna komma på att göra! Tack!/ Annika

Fröken Fräken sa...

Helt enkelt charmant! Inte trodde jag att vanliga hobbyfärg fäste på pumlor?!
Och det måste jag ju säga att de flesta maträtter låter inte goda på tyska, det gör de bara inte... (jag läste franska jag!)

Helga sa...

Sista bilden fick mig att skratta högt, tack för det! :) Häromdagen började jag virka dina polkagrisar. Har inte fått kläm på antal maskor helt än men det är roligt att prova nåt nytt :)

designofluna sa...

Det blev riktigt coolt! Ser ut som flugsvampskulor (eller pumlor som vi säger uppe i Luleå)

alarnophotography sa...

God fortsättning!
Vilka underbart fina julgranskulor! Så glad man blir av dem! Helt klart något jag vill ha i vår gran nästa jul.

Petronella sa...

Jättefina! Tack för tipset!