onsdag 13 juni 2012

Jag också! Jag också!!

 Överallt görs det härligt färggranna pärlplattepärle-armband. Inte den vanliga varianten som man brukar få hem från förskolan, utan den varianten med smälta pärlor. Såg dem först i superkreativa Craft & Creativity-bloggen. I måndags när himlen var grå och regnet bara öste ner...då passade jag och Majkis på att pyssla lite.

Pärlplattepärlor på högkant på plåt. Ugn på 200 grader. In i ugn. Tjoff. Vänta typ fem minuter.

Snacka om att pärlplatta.
 Ut ur ugn. Svalna. Trä upp på resårtråd.. Klart!
Jag får nog ta och smälta ett gäng till kvällen med. Jag vill också ha ett pärlplattearmband ju. Eller två. Eller fyra.

16 kommentarer:

Fru Olsson sa...

Men ååh så fint. Nu måste jag ju pyssla armband ikväll. Hoppas det regnar...

Trådanten sa...

Lustigt att verkligen alla hakat på smältapärlorarmbanden.. Jag är självklart inte sämre. Mina pärlor har precis svalnat!

Helena, Craft and Creativity sa...

Fantastiskt hur det sprider sig! Så himla roligt! De blir ju så söta när de är platta.

Tack för länken, gulle dig! :-D

sophi sa...

Vilket superbra tips!! Det måste vi testa, tror att alla mina barn skulle gilla det (jag också).
Tack:)
Sophi

Hildas hem - Sofia sa...

Jag såg det hos Helena på Craft & creativity; det är jättesnyggt! Kul pyssel också :)

Så söta popcornen var, på dem skulle man lätt kunna ta fel och stoppa i munnen :)

Jag önskar dig en fin kväll!
Kram Sofia

jejja79 sa...

åhhhh, jag vill oxå göra!!! superfint!!1

Lotta K sa...

Tusen tack för att du delade med dig av tipset. Jag har testat. 1:a plåten vid 12-tiden och 2:a plåten nu kl. 18. Har dessutom spridit det vidare.

MammaElva sa...

Jag vill också göra. Coolt ju :)

hönapöna sa...

beroendeframkallande... jag har smält en omgång till bara mej, roligt och fint blir det!

Malin på pastill.nu sa...

Ja dom är ju så tokfina! Storasyster använder inte sitt armband alls så måste nog smälta några till och göra det lite längre så jag kan ha det själv :-)

Cias Små Ting sa...

Riktigt läckra! Måste testa! Kanske hinns i helgen...hoppas!!

CreandoPhoto sa...

Galet fint tycker jag. Jag har också trillat dit. Såklart!

Kramar Kicki

Lotta sa...

Har också härmat;) Blev flera stycken, både blandade färger och enfärgade. Så fina så! Tack för tipset!// Lotta

Anonym sa...

Fint blev det! Underbart att denna regniga sommar får kreativiteten att blomma!
Kram Anna

E.Winberg sa...

Sjukt bra idé! Det där måste jag pröva bara för att jag kan!

Tiikku sa...

Vilken idé. Jag vill absolut pröva nu när jag stötte på det här... Tack!