torsdag 28 juni 2012

Virkat halsband. Och rosa blommor.

 Ibland, eller ja, ganska ofta så virkar jag saker bara för jag vill testa hur det blir. Och ibland virkar jag saker för att det är något jag saknar. Detta halsbandet är väl egentligen resultatet av lite av dem båda. Jag hade inget passande halsband när jag skulle ut och äta med jobbet. Och jag hade aldrig testat att virka en kedja. Jag ville även testa att göra en Montazami-tofs. Och nu vill jag virka fler halsband. Är ju himla skoj att hitta på varefter. Jag plitade ner mönstret till halsbandet och det hittar ni här.
 Jag får nog öva lite på att ta kort i spegeln tror jag. Alternativt göra kortare halsband som får plats i bild.
Och jag vill att ni lägger märke till att jag har ansträngt mig och lagt till med blont Montazami-svall. Allt för att matcha med tofsen. Den som ni bara ser halva av.

Annars så övar jag på att leka trädgårdsmästare. Jag störtgillar blommor. Speciellt rosa. Men jag har verkligen inga gröna fingrar. Snarare något brunskrumpliga med vissna lillfingrar. Men ibland lyckas även jag. Vår klematis blommar för fullt. Och i år blommar även vår pion för allra första gången.

Vansinnigt vackert. Alla mina åtta fina pionblommor. Längtar tills de blir ännu fler. Så man har hjärta att plocka några och sätta på bordet.

9 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Det är inte så att man hade kunnat få ett litet mönster på det där ursnygga halsbandet...?

Kramar Kicki

Fru Olsson sa...

Jag skulle nog aldrig komma på tanken att virka ett halsband :-) Helt crazy och så blev det så fint.

Sen får du gärna tipsa om hur man får Montazami-hår... Själv kör jag mer Monchichi...

// Karin

Anonym sa...

Wow vilket fint halsband...sånt vill jag oxå göra .....kan man få mönster på det ?????
hälsningar Marie

jejja79 sa...

Vilket superfint halsband!!!! och blommor, du gör ett bra jobb som trädgårdsmästare =)

Mia1973 sa...

Du är så duktig så det är inte klokt.... Jag bara häpnar. Virka ett halsband som blir så himla snyggt bara "för att testa lite". Jag önskar jag hade dina fingrar och kreativitet :) Jag är såååå nybörjare när det kommer till virkning, men gud så skoj det är.

Kram Mia

Hildas hem - Sofia sa...

Så snyggt! Hade aldrig kommit på tanken att virka ett halsband - men det är ju en jättebra idé! :)

Jag lärde mig faktiskt att virka i onsdags ... så det går lite si och sådär ännu :)

Jag önskar dig en fin fredag!
Kram Sofia

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Wow vilket halsband! Toksnyggt :)

MammaElva sa...

Halsbandet är ju ursnyggt! Vill ha!!

Ida sa...

Ja jag säger då det ... va du kan!Om jag skulle försöka skulle det bli en lång kedja med luftmaskor bara ... fast man kanske kunde vira dom runt halsen också ...