måndag 25 juni 2012

Sommartid.

Ingen midsommarafton utan jordgubbar.
Japp, det är sommar nu. Iallafall om man kollar i kalendern. Annars vet i sjutton. Men vi hade en väldans mysig midsommar. Precis så som man vill ha den. Plus lite regn. Som vanligt. 

Förra sommaren jobbade jag runt 140 % mest hela sommaren. Ja, det råkade visst bli så i år med. Ett par veckor ledigt mitt i bara.



Det kommer ju komma inlägg. Lite då och då. Typ ett par i veckan. När jag har pysslat och så. Det kan man ju faktiskt inte låta bli bara för att det råkar vara sommar. Och pysselväder har vi ju haft gott om iallafall. 

Kungen är nu inne på sin andra sommarlovsvecka. Och Majkis får sommarlov om lite drygt en vecka. Och jag får två veckors semester om tre veckor. Blir fint det.

Majkis: -Jag känner mig inte som mig själv.
Mamman: - Jaså? Vad är det då?
Majkis:- Jag känner mig som en trött kamel.

I know the feeling. 





8 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

*skratt* Precis så känner jag mig idag också. Efter nattjobb är det som bakis, fast man missade festen liksom... :)

Kramar Kicki

MammaElva sa...

Haha, jag är också en jättetrött kamel!

Malin på pastill.nu sa...

Haha, åh jag känner precis som du Majkis! På pricken faktiskt!

Anonym sa...

Fantastikt som vanligt !! Ha en jätte härlig sommar, kram Carina

Ida sa...

oh, va bra! Det där ska jag säga på jobbet när fötterna värker och huve't är på tomgång.
Ida

Photo by Maria sa...

Huuga.. 140% låter mycket.. Men hoppas du får finväder de veckorna du är ledig =)

Ha det gott nu..

Kram Mia

Helena, Craft and Creativity sa...

"En trött kamel", haha! Perfekt! :-D

Det blir nog samma sak här - lite glesare med inlägg i sommar. När inspirationen faller på. :)

Helena Högberg sa...

Ja, det här är en sådan sommar där jag kommer på mig själv att tänka: "det och det ska jag göra sedan när det blir sommar" har inte en tanke på att det faktiskt redan är sommar.
Alla vet vi väl hur en trött kamel känner sig :D. precis som mig nu,förkyld och eländig.