tisdag 5 juni 2012

Mmmm....

Mmmm..Marabou. Så här va. När man äter mjölkchoklad måste man alltid köpa 200-grammarna.. Så man får de stora rutorna. 100-gramsrutorna är faktiskt inte lika goda. Jag säger bara Marabou mjölkchoklad...finns det något godare? Skulle vara mjölkchokladpannacotta med hallonsås då.

Mjölkchokladpannacotta.

3 dl grädde
100 gr mjölkchoklad. (marabou förstås)
1,5 blad gelatinblad
50 gr socker.

Blötlägg gelantinbladen i kallt vatten. Smält chokladen i grädden på svag värme under omrörning. Häll sedan i sockret och rör runt tills det löst sig. Ta bort kastrullen från plattan. Krama ur gelantinbladen och lös dem i gräddsmeten. Häll upp i glas och låt stelna i kyl i 4-5 timmar.

Hallonsåsen är lite avancerad så håll tungan rätt i munnen nu.

Mixa hallon. Och häll i florsocker efter smak. Lägg på innan servering.

Och ni som nu tror att jag gör någon slags smyg-Marabou-reklam...ni har fel.
Men det är klart....om nån på Marabou läser det här så skulle jag gärna vilja ha en mjölkchokladkaka för varje gång jag nämnt Marabou i inlägget. Och då snackar jag 200-gramsvarianten. Jag vill ju inte sälja mig för billigt. Tror jag är uppe i 6 stycken nu. Tack på förhand.

11 kommentarer:

MammaElva sa...

Ja, marabouchoklad är mums! När jag var gravid var jag dock besatt av Karl Fazér. Åt mänger!! 200 gram såklart ;) Men nu är det marabou igen. Men mörk. Man försöker ju ändra formen från cirkel till ja... något mindre cirkligt.

Ha en fin dag! //Elin

Om Ett Hus sa...

Choklad är ju så gott! :) Den där Pannacottan såg riktigt god ut. :) Hoppas du får någon choklad från Marabou. :)

/Susanné

Anonym sa...

Den här bloggen är fantastisk -både virkning och recept!

Det såg verkligen smaskigt ut, fast hallonsåsen var nästan för avancerad ;0)

Mvh Agneta

Anonym sa...

Den pannacottan såg smarrig ut! Den blir det på fredag när vi får gäster.

Grattis till en härlig blogg!

Hälsningar Linda (också virktokig)

Petra / Popetotrora sa...

Men herre Gud...! Det där ser ju helt ljuvligt gott ut! Mums!!

Richard - vardagsbetraktelser.se sa...

För alla er som tycker att pannacottan ser god ut så kan jag meddela att den var de.

Malin på pastill.nu sa...

åh, kan det bli godare? kanske om man lägger till några blåbär då? blåbär är det bästa som finns, efter choklad. och om marabou läser det här så kan jag tänka mig att bli sponsrad jag med ;-)

CreandoPhoto sa...

Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou, Marabou

Så! Nu blir det 15 kakor till. Säg till när de kommer. Jag hastar för att hjälpa dig käka. Det bästa som finns. Man blir på riktigt lycklig av mjölkchoklad :) :)

Kramar Kicki

Engelska Villan sa...

Shit va gott!!
Och jag håller med dig, de stora rutorna är betydligt godare än de små
Kram!!

Helena, Craft and Creativity sa...

Måste testa, ser ljuvligt gott ut!

Linda sa...

Kan man göra den med de olika smaksatta chokladerna? Lakrits till exempel... Vore säkert mumsigt.