söndag 17 juni 2012

Virkad bäver. Och nya skor.

 Tja, vad ska jag säga. Jag ville testa att virka en ekorre. Det var så det började. Och nånstans på vägen blev ekorren till en bäver. Men det är ju inte det sämsta det heller. Bävern är virkad med Tildagarn och virknål nr 3,5. Och jag utgick som vanligt från det-sovande-lammet-mönstret, med egna ändringar.

Lite mer virkat har det blivit, Majkis kom nämligen igår med sin nallebjörn Bebisen.
-Bebisen har verkligen INGA skor!
Och så kan man ju faktiskt inte ha det. Lite svårt att virka skor till nån som har helt runda fötter dock, men ett par små Converse-pjucks fick det bli.

Och häromdagen hittade jag ett litet sprattlande djur som satt fast i min mage. Årets första fästing. Försökte ta bort den med fästingplockaren, men fästingen var för liten. Tog då en pincett och drog försiktigt. Och nu sitter jag här med ett fästinghuvud kvar i magen. Vansinnigt äckligt. Men lite trevligt ändå. Man behöver ju aldrig vara ensam. Och man har alltid någon att prata med.
-Jaså, har du haft en jobbig dag säger du? Det blir nog bättre ska du se, inget att hänga huvud för.

18 kommentarer:

Sofia-Sobeide sa...

Söt bäver och klart nallen skall ha skor!

Urk för fästingen. Brukar nog gå att peta ut huvudet med pinsett. I och för sig kanske obehagligt att operera på sig själv :S jag brukar peta bort på hundarna men det är ju annat...

Köpte precis fästingplockare som ser ut som en kofot finns för små och stora fästingar. Lär skall vara bra men jag har själv lyckligtvis inte fått testa den ännu!

Li.W sa...

Hua... Fästingar gillar jag inte... Då är jag nog hellre ensam :)
Älskar dina figurer från det sovande lammet! Du har möjligtvis inte lust att dela med dig av mönstret med dina fina ändringar? Skulle bli så glad!
Ha en skön söndag!
Kram

Anonym sa...

Rekommenderar den här fästingplockaren:
http://www.clasohlson.com/se/Fästingplockare-Tick-1/Pr340693000
Den tar alla storlekar utan problem.

Nettan sa...

Bävern är jätte söt ♥

Men usch och fy och blä för fästingar. Men jag måste säga att det är sällan man möter någon som kan vända nåt så ruskigt som ett kvardröjande fästinghuvud på magen till nåt som låter så roligt =D
Lycka till med att få bort det!

Rumpetuss sa...

Ha ha ha, vilken grej att ha fästning sällskap!!!! Supersnyggt bäver oxå!!!

maria syr och så vidare sa...

Grymt fin bäver och finfina skor! Fästinghuvudet kanske kan ha en bra effekt som avskräckande exempel så att du slipper fler, men då får du kanske inte vara så trevligt emot den som du verkar vara nu... :)

Cias Små Ting sa...

Jättemysig bäver, mindre mysig fästing. Hoppas han ger sig av snart!

CreandoPhoto sa...

*asg* Du är så himla rolig. Ett bra tips till den ensamma. Skaffa dig en fästing, eller iallafall ett fästinghuvud :)

Bävern är en favorit. De små, runda conversen också :)

Kramar

Ida sa...

Oh hjälp ... fin bäver, fina skor men helgalen är du om du låter huvudet bo kvar ... Fram med synål och sprit och peta bort den!!!

Fröken S sa...

Klart nallen ska ha skor!

Angående fästingen så är det ju grymt otrevligt att ha sådant sällskap!

kungen o majkis sa...

Ida: Huvudet är utnålat. Nu har jag det i en liten burk så jag kan prata med det där istället.


;-)

Fröken Pimpinett sa...

Ursöt liten bäver. Fästingar hoppas jag att slippa se i år...

Helena, Craft and Creativity sa...

Fy för fästingar men hurra för dina fina virkalster! Urgullig bäver! :)

Maria B sa...

Härlig ekorrbäver :)

Om det skulle bildas en röd irriterande, kliande ring där huvudet satt inom närmaste framtiden kan du för säkerhets skull begära ett Borreliatest.

Inte nog med att fästingen satt på din mage, han kanske hade sällskap i sin mage i sin tur. Men sånt biter rätt sorts antibiotika på.

H. Borreliosbruttan

Anita - AnniesGranny sa...

Superfin bäver, och superfina skor! Skönt att höra att du fick ut fästinghuvudet, huvaligen!

Fru Bävers virkvrå sa...

Tja, man kan väl ha sämre sällskap än en fästning :)

Jättefin bäver! Gillar bävrar... :)

Ida sa...

Tack snälla ... nu känns det mycket bättre
Ida

Malin på pastill.nu sa...

Haha, känner igen det där med att man börjar på en sak och sen blir det något helt annat! Det blev ju en väldigt fin bäver det där :-D Söta skor till nallen också, såklart, allt du gör är underbart fint!