måndag 21 mars 2011

Det finns alltid något att fira...



... därför behövde vi en virkad tårta. Så jag gjorde en.
För det finns ju verkligen alltid något att fira. Om man bara tänker efter lite. Idag firar vi t.ex att:

* Majkis börjar bli bättre efter en väldigt feberkrasslig helg. Hurra.

* väderprognosen lovar 13 grader varmt imorgon. Gott.

* att Kungen verkar ha sluppit dra på sig resten av familjens hosta. Pepparpeppar-hurra.

* att denna veckan är den sista med vintertid. Klockframskruvnings-kalas i helgen.

* Det ligger två kexchoklad i kylen som har oväntat överlevt hela helgen. Grattis till dem.

* och till sist... min lilla pappa har namnsdag. Bengt idag.
Grattis så mycket.
Och här vill jag poängtera att jag gratulerar att han har namnsdag. Inte att han heter Bengt.

4 kommentarer:

E.Winberg sa...

Om jag hade kunnat, hade jag skickat dig en cupcake! Men jag ser att ni redan har världens sötaste kalas ;D

kvinnan med koftan sa...

Du är för rolig!!!!

Photo by Maria sa...

Såna kakor och tårtor skulle jag behöva.. Vågen visade upp idag igen så virkade sötsaker hade passat mig perfekt..

Kram Mia

Ida sa...

Härlig inställning! Det är lätt att glömma bort allt positivt i vår vardag :)