måndag 14 mars 2011

Kungsbäver.

Kungen har förvandlats till en liten gnagare. Han tappade hans andra framtand i somras. Och först nu är den nya tanden på väg igenom. Och jag skulle tro att det kliar för allt som kommer i närheten i hans mun biter han på.
Häromdagen lade jag Kungen på hans träningsmatta i tvrummet. Och gick för att hämta något i köket. När jag kom tillbaka låg han och gnagde på ett av soffbenen.
Tur att jag kom tillbaka snabbt. Annars hade väl soffan blivit trebent.



Ett typiskt kännetecken för kungsbävrar är deras charmiga men dock glestandade leende.

Igår hittade Majkis en gammal micropopcornskartong i återvinningspåsen. Och tyckte att vi skulle leka bio. Bio innebär tydligen att Kungen, mamman och Majkis ska sitta på rad. Så nära tvn som möjligt. Och såklart att man ska äta låtsaspopcorn ur en gammal popcornkartong.

Igårkväll virkade jag popcorn till Majkis som hon kan ha när hon leker bio.



Vad gör man inte?

12 kommentarer:

Myssel sa...

Men så söta popcorn! Har du hittat på mönstret själv, eller kan man hitta det någonstans?

kungen o majkis sa...

Myssel: det är eget hitte-på-mönster :-)

kvinnan med koftan sa...

dej skulle man ha till morsa. så fort man saknar något...vips så fixar du det : )

Fröken Fräken sa...

Ja, inte är det lätt när man känner att man måste gnaga på något.. här sitter jag och gnager på choklad. Jättenyttigt för mina tänder gissar jag!
Men det måste ju vara pilligt värre att virka sådana små popcorn! Jag som brukar tycka att det är för smått på de första varven på mina mattor...

Therese sa...

Men åh vad fina! Både kungsbävern och popcornen! =) Kram till er!

bom sicka bom sa...

Du är så duktig! Så kreativ! Så fina popcorn!
Du skulle säkert kunna virka ett nytt soffben om det skulle bli aktuellt...
Kram

Elin sa...

Ha ha ha...virktoka! :)

Hoppas att tanden skyndar på..iofs får man ju en bra anledning att slösa pengar på nya snygga möbler.. ;)

Kram från Elin o Molls.

Anonym sa...

Man kan tydligen virka allt man behöver!
MVH Lena

Zara sa...

Gud vad du är påhittig!! Jätte fina!
Kram

Skalmans mamma sa...

Kan bara säga att ni har världens finaste kungsbäver :-)!!!

Monkan sa...

Aj, gnaga på soffben låter inte så skönt, trots kliande.

Vilka superfina popcorn du gjort, de ser otroligt verkliga ut. Inte illa att få plats på första bänk på bion heller ;)

Johanna sa...

Fy bövelen vilka goa små popcorn det ser ut att vara :) Och världens sötaste bäver är det ni har i huset! Kan vara värt allt gnagande :)