måndag 28 mars 2011

Fönt ja en körv så höppe ja i älva.



Jag har virkelivirkat lite nytt till Majkis leksaksspis. En liten pannkaka har det blivit. Och Majkis kan kasta den högt upp i luften med stekpannan. Precis som Pippi. Men hon säger att det är jättesvårt att få den att fastna i taket. Så som Pippis pannkakor gör. Kanske får ta och tapetsera taket på hennes rum med kardborre. Ja, så gör vi.
Och två små varmkorvar har det ju också blivit. I lite dansk design.

Och är man riktigt klurig. Så där klurig som Majkis är. Ja, då kan man ju använda pannkakan som korvbröd.



Detta är förresten mitt 250:e inlägg. Hade varje inlägg vägt ett kilo hade bloggen vägt ett kvarts ton. Det är jättetungt.

Riktigt glad veckostart på er!

7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Kardborre får det ju så klart bli i taket ;-) Men kan bli svårt för Majkis att få ner pannkakan när den väl har fastnat ;-)

Kram Mia

Engelska Villan sa...

Ååå, så finulig och fiffig du är! De där "topparna" på korven gör ju hela grejen liksom.
Men vilken fantastisk kjol du gjort!!! Klippte du tyget lite runt eller?
Du kan du.
Kram Anna

Eva sa...

Tack, nu blev jag inspirerad till att göra mer gott till Lillans lekrum. ( Majkis gör som Kajsa Varg "man tager vad man haver"

kungen o majkis sa...

Engelska villan: Nej, jag klippte två tygstycken helt rakt och sydde ihop. 50 cm där uppe och 50 cm där nere. Och ett bakplåtspapper högt ;-)!

Emilia sa...

Finvirkat! Gjorde också korvar a la Danmark för nåt år sen men dottern hävdar fortfarande att de är morötter, dina ser lite mer trovärdiga ut ;)

Johanna sa...

Åh, mumma! =) Förstår att Majkis blev glad. Det där är ju perfekt korv för mig, som vegetarian ;)

Petra / Popetotrora sa...

Oh så sött! Jag har tänkt flera gånger att jag ska virka lite mat till leksaksspisen här hemma. Men sen slöade jag ur och köpte leksaksmat på IKEA istället.