onsdag 30 mars 2011

Sifferpyssel igen.




Majkis älskar att leka födelsedag. Hon vill ligga i sin säng och låtsassova med tillhörande små fejksnarkningar. Och sen ska vi komma och sjunga. Med virkade bakelser på en bricka. Och ge paket förstås. Massa paket.

Hennes födelsedag verkar ju vara ganska viktig för henne. Så jag färgduttade hennes födelsedatum på väggen ovanför hennes säng.



Ja må du leva, Majkis. Hurra. Och grattis så mycket.
Om sisådär 8 månader.

Och Kungen har senaste dagarna lärt sig säga krama mig. Så nu säger han det lite då och då. Hur gott är inte det då?



Definitivt kramvänlig.

10 kommentarer:

bom sicka bom sa...

Vilka underbara barn! Så härligt att fira sin födelsedag flera gånger om året!
Min Lilly brukar slå in lite vad som helst i vad som helst och sjunga hullaaaa hullaaaa hullaaaa! och ge mej paket.
Så underbart att få kungliga krambeställningar!
Kram Ulrika

alarnophotography sa...

Men så fint! Ha en härlig dag med dina fina härliga barn!

E.Winberg sa...

Vilken fantastisk mamma du är, dina barn måste ha det så gott. GRATTIS MAJKIS I FÖRSKOTT!

Annefia sa...

Det måste värma ett mamma hjärta!

Majkis rum ser jättefint ut förövrigt!

Karin sa...

urfint rum, älskar den färgen. fräckt att skriva siffror på väggen/kram

IA Nyckelpiga sa...

Naia lekte ochsá födelsedag helt hysteriskt.
Förra áret började hon planera sin födelsedag i februari, "skrev" inbjudningskort osv (hon fyller i december)Ibland blir det lite tjatigt.

Som sagt en kunglig kram máste väl ändá vara det bästa!!

Fröken Fräken sa...

Samma födelsedag som min bästa vän! Ja, minus några få år då typ, ä-hum :-D Och det fattar man ju, att man gärna skulle vilja fylla år varje dag. Särskilt om man slipper gå till jobbet..

Maria sa...

Fint när siffrorna är sådär i nästan samma färg som väggen.

Emilia sa...

Vilka härliga färger på hennes rum - fint med bokstäverna!

Johanna sa...

Vilken härlig och uppfinningsrik dekoration! Jag tror minsann att jag också skulle kunna stå ut med lite fler födelsedagar, ja, mina alltså ;)