lördag 19 mars 2011

Jag är en vanlig kanin.

Vanlig fast ovanligt fin.
Öronen mina är långa och fina.
Och viftar som öronen ska.



Jag har virkelivirkat en kanin. En liten sovande kanin. I sin finaste jordgubbsmundering. Jag utgick från mönstret på det sovande lammet jag gjorde. Gjorde lite ändringar. Tex fick benen bli öron. Och öronen fick bli små ben.



Majkis har ju lyssnat en del på de nya Melodifestivallåtarna. Och tycker att efternamnet Bengtzing är vansinnigt roligt.

-Mamma, haha, Kungen och pappa heter Bengtzing i efternamn!
-Jasså, vad heter du och jag då?
Majkis la huvudet på sned och log sitt mysigaste leende. Och sa:
-Du och jag mamma.... vi heter Bajs.



Och när Majkis sa det så lät det som om Bajs var det finaste man kan heta tillsammans.
Så då heter vi det. Iallafall idag.


Ha en riktigt go helg!

14 kommentarer:

4U2 sa...

Ha,ha ja, ibland kan ett ord betyda så mycket annat beroende på hur den sägs. :)

Frida sa...

Ååååå gud så otroligt underbart söt kanin!!!! Naaaaaw, så söt den är! Hur charmig som helst! :D
Gud så fin!

Annefia sa...

Åååh så söt den blev!

Aisyah Helga sa...

Both your rabbit and daughter are SO cute!!

Mary sa...

Sööt kanin! Jag kan inte heller låta bli att pilla om mönster till nya grejer och din blogg är så inspirerande:)

Ida sa...

Åhh så söt den blev, vad fiffigt att virka kaninen som en liten jordgubbe :)

E.Winberg sa...

Vilken super-duper-söt kanin! Som vanligt lyckas du få det hur bra som helst!

Vilka goa barn du verkar ha, så mysigt att läsa om dom :)

Tack för fin kommentar<3 Men visst kan det vara härligt att ta in naturens färger lite så man blir glad även när det regnar(fast regn kan ju också vara mysigt)!

Fröken Fräken sa...

Tja, det där med vilka namn som man tycker är vackra är ju högst personligt, det står helt klart!
Störtskön Kanin måste jag säga, och jag sitter faktiskt här och dippar morötter i detta nu så jag känner ett visst släktskap...

kvinnan med koftan sa...

ja....Bajs......det hade kunnat vara värre : )

Photo by Maria sa...

Ja så klart var det världens finaste efternamn ni fick.. Adligt ;-)

Kram Mia

Anonym sa...

Haha, härligt att heta Bajs. Det gör jag ofta här hemma...
Din kanin är ju otroligt söt! Jag och min dotter blev helt kära i den. Men jag som inte är så duktig i virkvärlden undrar hur du gjort huvudet? Har du virkat ett vitt huvud först och sedan en röd hätta? Om du vill får du gärna lägga ut beskrivningen...
Karin
Tack för en underbar blogg som ger mig mycket inspiration och goa skratt.

Emilia sa...

Åh vilken söt!

kungen o majkis sa...

Till anonym:
Om du går in på länken till det sovande lammet i inlägget så hittar du beskrivningen där. Och ja, jag gjorde först ett vitt huvud och sedan gjorde jag en röd hätta, samma mönster som huvudet tills den var lagom stor. Lycka till :-)!

Petra / Popetotrora sa...

En sån ljuvligt söt liten kanin!! Vad duktig du är!