onsdag 23 mars 2011

Stängt pga sjukdom.

Jag skrev i förra inlägget att det alltid finns något att fira. Jag har nu lärt mig att man inte ska fira innan man kommit över ån.

Jag skrev tillexempel att Majkis var på bättringsvägen. Det var hon tillexempel inte. Senare på eftermiddagen fick hon nässelutslag över hela kroppen. Och det kliar och kliar. Dag som natt. Mest natt. Inatt läste vi Alfons Åberg kl 03.30. Rätt så trevlig bok iochförsig. Lite spännande så där.

Jag skrev också att Kungen verkar ha klarat sig från att bli sjuk. Ha. Gissa vem som fick feber på måndag eftermiddag.

Själv är jag hostig och har halsont. Och trött. Så trött att jag inte ens virkar om kvällarna. Nästan inläggningdags då va?

Och de där kexchokladarna jag skrev om. De i kylen som hade överlevt hela helgen ni vet. De ligger för närvarande riktigt, riktigt risigt till. Nästa gång nån öppnar kylen ligger jag på lur och smaskar i mig det första gul-röda jag ser i kylskåpsdörren. Och hoppas att det inte är kalvbuljong-tärningarna.

Ja, ni hör ju. Bäst jag lägger ner ett par dagar och återkommer när inläggen går mer i dur igen.

Och ja, just det. En sak till. Det är nån jäkla gåsflock som har bajsat grönt på halva vårt hus.



Relativt snygg grön färg ändå. Lite mullvad-mossig så där.

Känner dock att jag inte vill avsluta med en sådan himla ful bild. Har lite medkänsla för dig som har hittat hit och genomlidit hela mitt klagoinlägg. Avslutar därför med en bild med lite hopp om en bättre tid framöver.



Så där ja. Lovely. Vi ses!

10 kommentarer:

Millas hem sa...

Jag tycker färgen är skitfin!=)

Hoppas nu att ni kryar på er allihop! Stackars kungen, Majkis och lilla Du! Ge dig på kexchokladen fortast möjligt! Är helt övertygad om att det kommer att hjälpa tillfrisknandet!=)))

Kraaam

Vardagsbetraktelser sa...

Attans då... jag som tänkte bjuda in mig på kaffe och kexchocklad i morgon.... men, men... den som väntar på något gott. Se bara till att sambon är frisk till den 4 april så är jag nöjd. En stor kryapåerkram till er allihopa.

Emelie på 8:an sa...

Men fy bövelen vilka hemskans elaka bakterier som hoppar på er :-( STORA VARMA KRYA PÅ ER KRAMAR från oss! Ät mkt kexchoklad, det är bra mot det mesta har jag hört ;-)

Johanna sa...

Åh, fasiken, är ni sjuka med? Måste vara något som går. Undrarns om det kan vara bloggrelaterat? Hoppas så in i bängen att ni kryar snabbt och får njuta lite mer av vårblomsterna! Kram

Emilia sa...

Krya på er!!

Fröken Fräken sa...

Om det skulle visa sig att det funkar tvärtom, dvs om man klagar en massa så händer det istället fullt med roliga saker, så berätta för mig. För då ska det göras ett klagoinlägg om mitt jobb så som det aldrig har klagats förr!
Och jag lider med de som får nässelutslag, mitt har också börjat komma tillbaka, och jag håller på att bli vansinnig..!!!

E.Winberg sa...

Hoppas verkligen ni blir friska och krya snart, kanske hjälper det med kexchoklad ;)

Krya-på-kramar!

Photo by Maria sa...

men vad ni får fira när Majkis och Kungen är friska och när fåglarna slutat skita på ert hus..

KryaPåKramar
Mia

bom sicka bom sa...

Krya på er, allihop! kram

kvinnan med koftan sa...

du fick med mycket: prickar, snor, bajs och lite blommor.....: )
Krya på er!