fredag 4 mars 2011

Smart yrkesval.

Majkis kompis T sa att han ville bli polis när han blir stor. Sedan frågade han Majkis vad hon skulle bli:
-Jag ska bli prinsessa när jag blir stor.

Klart hon blir inspirerad när hon har en Kung som storebror.



Och Majkis har plötsligt fått för sig och går runt och säger att hon ska få ett syskon. Är ju så där halvbra när folk redan sneglar misstänksamt på min fluffiga bullemage.

-Mamma, jag ska få ett syskon!
-Jaså?
-Ja, du har en bebis i magen.
-Nää, mamma har ingen bebis i magen.
-Nä, inte nu. Sen. När du är femtio.

Gulp.

Så nu hoppas jag att Majkis inte blir spådam när hon blir stor. Tänk om ungen har siande egenskaper? Nä hujeda. Prinsessa får det bli.

Så nu har vi gått in i hårdträning. Och förlängesedan skickat in alla ansökningar till Stockholm. För visst måste det rent logiskt finnas prinsessutbilningar på Kungliga tekniska högskolan? Har inte hört något från dem nämligen.



20 högskolepoäng i förfinad Törnrosa-teknik. Bör inte bli något problem. Men vi övar på.

Nu får vi bara hoppas att Vickan och Danne fixar en arvinge snart. Så det inte blir allt för stor åldersskillnad på Majkis och honom. Eller henne för den delen. Jag är inte den som är den. Bara jag får ett fett apanage.

5 kommentarer:

Marie sa...

Tack för dagens skratt och trevlig helg! :)

bom sicka bom sa...

fast jag tycker hon ser ut som en riktig prinsessa.
hon behöver inte oroa sej för sin framtida karriär.
god fredag kväll!

Fröken Fräken sa...

Jag undrar hur man tentar inom prinsessutbildningen? Är det att äta sig igenom en Nobelmiddag utan att spilla? Snabbyte mellan olika klänningar?

Ja, jag hoppas verkligen att det nya stället också fattar att det behöver en Fröken Fräken och att jag får jobbet!

kvinnan med koftan sa...

Hahahaaa...
Vet inte vem som är tokigast hos er ? : )
Men Kungen är såååå Fin!!!
Även Majkis förstås.
Ni har verkligen vackra barn

Madele sa...

Hihihihi! :-) Trodde också att det var ett yrke för mig då jag var typ, liten... Nu visade det sig att det inte var så och det fanns ingen utbildning på min tid, och min enda merit lär vara mitt namn... Fast det vore konstigt med 2 prinsessor med samam namn, känner mig diskad, liksom...
Tror Fröken Fräken är väldigt nära de olika grenarna på Prinsessuniversitetet :-)
Du kan väl vinka lite till oss sedan då du flankerar din prinsessa i tidingar och TV?

När du blir 50... Jaha, då blir det stor åldersskillnad på Majkis och hennes syskon! :-)