onsdag 2 mars 2011

Mars pannkaka.

Och så var det mars. Ingen vår så långt ögat kan nå. Och jag känner att det kanske kan vara lite mitt fel. Jag har nämligen glömt att ta ner julbelysningen.



Bild från morgonen. Förlåt.

Men nu är den iallafall nertagen. Så nu kommer det minsann bli vår. Snart. Alldeles strax.

Och apropå pannkakor. Jag har virkelivirkat något till min lilla Pippilotta. Som älskar pannkakor. Och absolut tycker att man ska kasta dom så de fastnar i taket. Precis som Pippi.



Denna gången blev det en liten söt tjolahopptjolahejtjolahoppsansa-basker.



Och ta mig sjutton. Nu rasar det snö från taket. Himla tur att jag äntligen tog ner granslingorna, va?

8 kommentarer:

4U2 sa...

Snygg mössa och så söt din dotter är!

Unknown sa...

Haha! Jasså det var du. Jag tog ner min belysning för 2 veckor sedan men det blev ingen vår. Men nu förstår jag ju hur det hänger ihop. Stod och tittade på dina söta bakelser när jag jobbade på Baboon i lördags! Jag ska också lära mig virka. tänkte jag. Men hittills så har jag STICKAT två katter och lagt fram virknålen på bordet. Såg ett projekt för dig i Stoff o Stils senaste katalog. En ursöt klänning!

Johanna sa...

Åhhh, helt underbar basker!! Vansinnigt snygg!

Photo by Maria sa...

Jaha så det är du som hållt kvar vintern, skall fundera på om jag föelåter dig ;-)

Oj vilken söt pippibasker du virkat..

Kram Mia

alarnophotography sa...

Men så söt och fin den var!

Elin sa...

Belysningen! Den är kvar härute i buskarna.... Får jag dispens då jag har 8 sekunder över om dagarna innan det är hög tid att sova? Annars gör jag det i natt mellan matningarna... ;)

(Kastar ut sambo idag när han kommer hem. Imorgon kan du alltså ta fram solglasögon och vårskor)

Kram Elin o Molls.

bom sicka bom sa...

jättefin basker!
jag vet inte om det där med belysningen spelar jättestor roll.
våra grannar målade om ungefär halva huset förra året, och lät byggställningen stå kvar vid en av de halvmålade väggarna hela vintern.
jag misstänker att det var ett sånt där knep att försöka hålla sommaren kvar.
men icke! vinter blev det ändå.
jag hoppas att det är okej att jag har lagt till din fina blog i min blogglista!
ulrika

Anonym sa...

supersnygg mössa, du ha möjligtvis inte mönster, ha en pippi galen liten tjej hemma som sa att hon ville ha en sån när hon såg bilden.

//Kristina